poniedziałek, 20 maja 2013

Orkiszowe ciasteczka z figami

W kuchni mojej siostry królują płatki i bakalie.
Płatki w gotowanej owsiance, płatki z jogurtem, płatki w ciasteczkach, 
tym razem jak przyjechałam to okazało się, że jest "sezon" na orkiszowe.
Jak dobrze ugotować sobie ... orkiszówkę? Nie powiem, żeby płatki owsiane
jakoś mi się przejadły, ale to bardzo smaczna odmiana i po powrocie do kraju
koniecznie muszę się rozglądnąć za orkiszowymi w jakiejś rozsądnej cenie.
Wracając jednak do ciasteczek, które często tu piekę, bo wszyscy je uwielbiają
i są idealną przekąską na dalekie piesze spacery - tym razem właśnie z orkiszu,
śliwek i suszonych fig.



Ciasteczka z płatków orkiszowych z suszonymi śliwkami i figami
Przepis na 12 sporych ciastek, kaloryczność 1 ciastka bez  dodatku oleju
  • 100 g płatków orkiszowych
  • 20 g mielonego lnu (użyłam odtłuszczonego)
  • 30 g drobnych otrębów orkiszowych lub pszennych
  • 45 g suszonych śliwek
  • 3 suszone figi
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 1 jajko
  • 15 g brązowego cukru
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 10 g oleju słonecznikowego (opcjonalnie)



Śliwki oraz figi kroimy w kostkę i łączymy w misce z resztą suchych składników.

Jajko roztrzepujemy z jogurtem i wlewamy do pierwszego naczynia, po czym wszystko dokładnie mieszamy za pomocą łyżki, aż uzyskamy jednolitą masę.

Do ciasta możemy dodać odrobinę oleju słonecznikowego, żeby po upieczeniu ciasteczka były bardziej miękkie, ale nie jest to konieczne.

Ciasteczka formujemy dowolnie na blaszce z papierem do pieczenia (którego nam brakło, ale jakoś udało się je zdjąć po upieczeniu ;) ) i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 'C.
Pieczemy przez 25 minut.



 ----

12 komentarzy:

  1. Ciasteczkowy uśmiech na blaszce- najlepszy !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne zdjecia, ciekawa alternatywa dla moich ukochanych owsianych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdrowe ciacha -jak ja to lubię ! ciekawy pomysł z tymi figami ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi byś takie upiekła co? Wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentują się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja je dzisiaj zrobię, już mam produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę przyznać, że nie jestem mistrzem kuchni ale dzięki Twoim dokładnym opisom (za które serdecznie dziękuję) wszystko wychodzi super! dlatego jeżeli już coś gotuję to zawsze tu zaglądam:) czekam na kolejne pomysły na obiad! pozdrawiam serdecznie Kaśka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W mojej kuchni te składniki też odnoszą niemały sukces :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, przepis b. się przydał. Przywiozłam dużo suszonych fig z Chorwacji i potrzebowałam takich pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uśmiech zagościł na mojej twarzy.
    Uśmiecham się do monitora?
    Nie całkiem.
    Do tych ciasteczek w monitorze.

    OdpowiedzUsuń
  11. miałem uważać na cukier więc wybrałem dla nutki egzotyki palmowy (dobry trop z tym brązowym zamiast białego), ciacha w dwóch wersjach z bakaliami i pińczowską marmoladką będą cieszyć się od teraz u nas powodzeniem :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.