piątek, 5 kwietnia 2013

Frittata z serkiem wiejskim, brokułami i kalafiorem

Nie udało mi się dotrzeć dziś na zajęcia z gotowania, tym samym 
w domu znalazłam się w godzinie "przed" obiadowej i już śpieszę
do Was z szybkim przepisem, na frittatę, którą dzisiaj przygotowałam
korzystając z tego wolnego, piątkowego popołudnia.
Jak ja lubię, kiedy takie spontaniczne przepisy z cyklu:
"hmm ciekawe co jest w lodówce.." wychodzą takie pyszne!

Jeżeli korzystacie z moich poprzednich przepisów na frittatę,
to zdecydowanie zachęcam do wprowadzenia kolejnej do swojego menu :-)




Frittata z serkiem wiejskim, kalafiorem i brokułami

  • 2 jajka
  • 3 łyżki serka wiejskiego light
  • 150 g kalafiora i brokułów - pół na pół
  • 1 łyżka konserwowej kukurydzy
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 2 duże ząbki czosnku
  • świeżo zmielony pieprz
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 płaska łyżeczka soli



Różyczki kalafiora i brokułów gotujemy w osolonej wodzie (3/4 łyżeczki soli).
Kalafior wrzucamy do gotującej się wody i dopiero po 5 minutach dodajemy brokuły,
następnie razem gotujemy jeszcze 5 minut i odcedzamy.

W między czasie do miski wbijamy jajka, które roztrzepujemy lekko wcześniej dodając
przyprawy, resztę soli i przecier pomidorowy.
Następnie dodajemy lekko przestudzone, ugotowane warzywa, serek wiejski, kukurydzę,
otręby oraz wciskamy czosnek i całość raz jeszcze mieszamy.

Gotową masę przelewamy do naczynia wyłożonego papierem do pieczenia lub formy silikonowej
(użyłam foremki o średnicy 15 cm).

Frittatę pieczemy w 180 stopniach przez 25 minut (na ostatnie pięć minut pieczenia
możemy włączyć termoobieg).



Z powodzeniem można przekroić na 4 części i konsumować niczym pizzę - czyli "paluchami" ;-)

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkie frittaty! :) Ale 2 jaja to dla mnie za mało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. o, akurat mam pięknego brokuła, omnomnomnom!

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobię sobie w weekend na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja robie frittate na patelni a nie w piekarniku ;) studenckie warunki... ale i tak wychodzi pyszna!! po prostu smażę pod przykryciem aż góra sie zetnie i gotowe:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej czytam twój blog i mogę powiedzieć tylko WOW. Jesteś niesamowita ! Jeżeli miałabyś czas to proszę zajrzyj na mojego bloga i zostaw coś po sobie. Twój blog rzuca na kolana !

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam frittaty :) ta też jest na pewno pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłam jeszcze frittaty... chyba :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile taka frittata będzie miała kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad składnikami jest tabelka - spróbuj otworzyć przepis w innej przeglądarce, wtedy powinna się pokazać :-)
      Frittata ma około 277 kalorii

      Usuń
    2. cała na którą podany jest przepis ma tyle kcal?

      Usuń
  9. Wow, zabieram przepis <3 z chęcią zabrałabym kawałek frittaty ale nie ma tak łatwo :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale to smacznie wygląda! :) Nie mogę się doczekać, jak będzie mnóstwo warzyw do kupienia, właśnie brokuły, kalafior....i zabiorę się wtedy za coś takiego! Albo tartę na spodzie z kalafiora. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie! Z dodatkiem serka wiejskiego jeszcze nigdy nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny przepis na frittatę ;D pyszne dodatki ,szczególnie ten wiejski i brokuły ;) uwielbiam !!

    OdpowiedzUsuń
  13. cudo! chętnie wypróbuję, a zdjęcia w poście poprzednim genialne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę sobie zrobić:) wygląda pysznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda smakowicie! muszę sobie niedługo sprawić taki obiadek ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy na zimno będzie równie smaczne? Albo odgrzane na drugi dzień? Myślę o frittacie w kontekście dania lunchowego do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. hej, przepis jest świetny! Na 100% wypróbuję!
    Dietetyczne babeczki z fasoli także i jestem ciekawa jak posmakują mojemu facetowi :)

    Powiedz mi tylko jedno - jakiej średnicy jest naczynie, którego używasz do pieczenia fritatty i gdzie takie zdobyć? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam 15 lub 20 cm foremek, które mam z bliżej nieokreślonych miejsc (to ze zdjęć mam od babci) białą 20 cm formę mam np przywiezioną ze Szwecji, ale tego typu naczynia są dostępne w sklepach Duka lub internetowych sklepach z akcesoriami do kuchni :)

      Usuń
  18. fajny przepis, tylko kukurydza nie ma niskiego IG, raczej bym ją pominęła w tym przepisie

    OdpowiedzUsuń
  19. zrobiłam i zjadłam ..... zakochałam się! <3

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.