sobota, 9 marca 2013

Tort naleśnikowy ze szpinakiem i twarożkiem

Tort na obiad? Nie mogę odmówić.

Jeśli nie wiecie co prostego, a efektownego podać gościom,
żeby było smacznie i dietetycznie podczas, gdy nie koniecznie wszyscy 
pragną kolejnej sałatki z kurczakiem, to jest to idealne rozwiązanie! 
Zrobienie takiego naleśnikowego przekładańca jest na prawdę łatwe i szybkie,
do tego jest to idealne danie "na wynos" w plastikowym pudełku i smakuje równie
dobrze na zimno, jeśli nie macie możliwości odgrzania obiadu "w terenie" :-)




Tort naleśnikowy ze szpinakiem i twarożkiem

Przepis na porcję dla 4 osób 


Na ciasto naleśnikowe
  • 5 jajek (270g)
  • 100 g mąki pełnoziarnistej
  • 200 ml mleka
  • 2 łyżki oregano
  • 1 łyżka ziół prowansalskich
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 1/3 łyżeczki chili
Warstwa twarogowa
  • 1 kostka chudego twarogu (250g)
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 1/2 małej cebuli
  • kilka zielonych oliwek
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki pieprzu
Warstwa szpinakowa
  • 500 g mrożonego szpinaku
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki soli




W misce roztrzepujemy jajka, dodajemy mąkę, przyprawy i całość dokładnie mieszamy na nie zbyt gęste ciasto naleśnikowe. W między czasie rozgrzewamy patelnię.
Przy użyciu patelni o średnicy 24 cm powinniśmy otrzymać 9 naleśników.

Podczas smażenia, na drugiej patelni (na sporym ogniu) odparowujemy szpinak, a następnie
przykrywamy patelnię, skręcamy nieco płomień i dusimy go przez chwilę, po około 10 minutach dodajemy zmiażdżony czosnek i sól.

Do miseczki wkładamy twaróg i wlewamy jogurt, dodajemy posiekaną cebulę oraz pokrojone w kostkę oliwki, doprawiamy i dokładnie mieszamy całość.

Obydwa wypełnienia powinniśmy podzielić na 5 warstw szpinakowych i 3 warstwy twarogu (będą to małe porcje, a warstwy, które będziemy kłaść na naleśnikach będą cienkie, dzięki czemu tort nie będzie się rozjeżdżał, łatwo się go kroi i nic nie "ucieka" na boki).

Przygotowane naleśniki przekładamy na zmianę wypełnieniami i tort jest gotowy :-)




ps. Myślicie, że to już czas na jakieś wielkanocne przepisy?:-)
ps2. Jeśli korzystacie - zapraszam na Twitter > Twitter - Dietetyczne Fanaberie

28 komentarzy:

  1. O toto! :D właśnie o podobnym obiedzie dziś myślałam :) zwłaszcza, że przydatność twarogu mi się kończy :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój klimat, uwielbiam takie połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zachwycasz mnie tym tortem ,tak wiosennie ,lekko i pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaaa jakie to musi być wspaniałe <3
    zrobi to na pewno !! ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę zrobić, strasznie mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naleśniki ze szpinakiem? To i ja bym miała problem z odmową :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Prze-genialne! Na taki tort na pewno bym się skusiła i to z pewnością na niejeden kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały pomysł na trochę inny,nietuzinkowy obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. biorę w ciemno :)
    wygląda idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacyjny przepis! uwielbiam wszystko co szpinakowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Łał! kocham szpinak ale czegoś takiego jak żyje - nie widziałam ;) muszę spróbować ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis - muszę sama coś takiego zrobić, bo wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie staje się wierną fanką tego bloga! SUPEEEEEEEEEEER i na pewno bardzo mi pomoże !!

    pozdrawiaaaaaaaaaaam

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny przepis :) Czego to już Ci blogerzy nie wymyślą :) Na początku wydało mi się dziwne , ale po przeczytaniu całego przepisu stwierdzam że muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. super blog !!! :)
    na pewno będę tu zaglądać częściej . Mam pytanie co do tortu - około ilu ma on w całości kalorii?:) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda świetnie, chętnie byśmy zjedli :) dziękujemy za zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne!!! Jestem FIT i szczęście, że trafiłam na Twojego bloga i jest tu tyle pysznych, oryginalnych i dietetycznych przepisów! Genialne :) bardzo mi się podoba. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. rewelacja, na pewno jest pyszny

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda świetnie! Ja już czekam na świąteczne wypieki :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie zrobiłam. :)
    Niestety farszu wyszło przynajmniej o połowę za mało a robiłam wszystko zgodnie z Twoim przepisem. Mąkę pełnoziarnistą zastąpiłam mąką z ciecierzycy (niski IG oraz mała ilość kalorii, jedyna mąka, jaką można jeść na diecie opierajacej się na niskim IG). Dopiero rano spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że skorzystałaś, mam nadzieje, że wyjdzie smacznie :)
      Co do farszu, tak jak napisałam w opisie - wychodzi go mało, co zrobiłam specjalnie z obawą, że przy każdym naciśnięciu noża czy widelca wszystko "wypłynie" mi na boki. "Tort" ze zdjęcia jest jak najbardziej stworzony ze składników, które podałam :)
      A co do IG to niestety teorii znam tyle co ludzi stosujących taką dietę, ale z tego co mnie uczono to razową mąkę np żytnią, która ma średni IG można łączyć z białkiem i tłuszczami, tutaj mamy na tyle dużo innych składników z dolnej części tabeli Indeksu, że całość jest jak najbardziej przyswajalna przez diabetyków :-)

      Usuń
  21. Zrobiłam dzisiaj! Wyszło przepyszne! <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Wczoraj na obiad zrobiłam to cudo :) Rewelacyjny tort, wszystkim bardzo smakował, dla mnie po prostu przepyszny. Warto wypróbować, u mnie przepis na pewno będzie powtarzany ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. A cz mozna zastapic oliwki albo w ogole ich nie dodawac? Popsuje to smak? Niestety ja oraz moi bliscy nie przepadamy za oliwkami... Bede wdzieczna za odpowiedz:)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.