poniedziałek, 25 marca 2013

Lekka sałatka z grejpfrutem i twarogiem

Ta propozycja sałatkowa kojarzy mi się raczej z ciepłymi,
letnimi popołudniami, kiedy nie mam ochoty na żadne ciężkie
i gorące posiłki, ale chyba nijak ma się to do obecnej wciąż aury.
Z tego co wiem, to w nocy pierwszego dnia wiosny odnotowano
w województwie łódzkim temperaturę -32 stopni!
No nic, podobno najgorsze za nami, święta mają być już "na plusie".

Pomysł powstał również z myślą o osobie, która jakiś czas temu prosiła
o przepis na sałatkę z twarogiem - mam nadzieję, że zasmakuje! :-)




Lekka sałatka z grejpfrutem i twarogiem

  • Kilka dużych liści sałaty masłowej
  • 1 średni różowy grejpfrut
  • 100 g chudego twarogu
  • 1 łyżka posiekanych orzechów włoskich
  • 1 łyżka owoców goji (można użyć np rodzynek)
  • 1/3 czerwonej papryki
  • *opcjonalnie - jogurt naturalny do polania


Opłukaną i osuszona sałatę rozrywamy w palcach na mniejsze kawałki i układamy na talerzu.

Grejpfruta wyparzamy i obieramy ze skóry, a następnie kroimy na cienkie plastry i układamy
na sałacie. Obok kładziemy pokrojoną w kostkę paprykę oraz twaróg.

Całość posypujemy posiekanymi orzechami oraz jagodami goji, opcjonalnie możemy polać sałatkę
jogurtem naturalnym (polecam zott lub activię, bo są lekko "kremowe" i niezbyt kwaśne)



---

17 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie i bardzo wiosennie co w pełni mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z tymi świetami na plusie to wierzę Ci na słowo, jak się nie sprawdzi to wiem kogo będę prześladować :p właśnie dziś rano wyjęłam porcję twarogu wiejskiego od babci, grejfrut też jest, jutro może coś zmajstruję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Poza tym chyba na pewno będę Cię obserwować, bo kto to widział twaróg z grefrutem, mocno w moim stylu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. a skąd bierzesz owoce Goji i ile kosztują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce mam stąd http://www.fitness-food.pl/bakalie/322-jagody-goji-250g.html , ale widuje je już często w większości delikatesów :)

      Usuń
  5. Sałatka wygląda smakowicie, w ogóle uwielbiam różnorakie sałatki i podejrzewam, że w lecie Twój blog będzie inspiracją do przygotowywania co poniektórych:)
    Melduję także, że nie zamarzłam w sobotę;))
    pozdrawiam.
    Łodzianka:D

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszna, lekka, zdrowa - wiosenna *-*

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie nietypowe połączenie grejpfruta z twarogiem, ale na pewno warto. Jak tylko najdzie mnie ochota na eksperymenty na pewno wypróbuję ;) Pozdrawiam, Weronika :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam twojego bloga! Odkryłam go pare dni temu, ale już wykorzystałam 3 przepisy i są naprawdę pyszne! A to, że podajesz kaloryczność było moim marzeniem na większości blogów i stron. Oby tak dalej! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. czy grejpfruta można zastąpić czymś innym;p;p

    OdpowiedzUsuń
  10. A myslisz, że rukola będzie pasować?

    OdpowiedzUsuń
  11. Super na lekką kolację

    OdpowiedzUsuń
  12. naprawde bardzo dobra lekka sałatka, zjadłam mimo że nie lubie grejfrutów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I love your pictures and recipes, they are mouth watering. Would love for you to share them with us at foodieportal.com. Over at foodieportal.com we are not photography expert snobs, we are just foodies.

    OdpowiedzUsuń
  14. http://dobrze-przyprawione.blog.pl/2013/04/15/lekka-salatka-z-grejpfrutem-i-twarogiem/

    Może się mylę, ale czy to przypadkiem nie Twoje zdjęcie i przepis?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.