czwartek, 21 marca 2013

Cytrynowo - miętowe muffiny z zieloną herbatą

Dziś mam dla Was takie o .. świąteczno - wiosenne muffiny.
Choć nie wiem jak mają się do zapowiadanych -9 stopni w sobotę,
może przydadzą się Wam na święta i swoimi kurczaczkowo żółtymi
i zielonymi kolorami będą rozweselać pięknie nakryte stoły :-)




Cytrynowo - miętowe muffiny z zieloną herbatą

Przepis na 8 muffinek

  • 100 g mąki pszennej
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżka masła
  • 200 ml mleka
  • sok z 1/2 cytryny
  • aromat cytrynowy
  • 2 łyżeczki suszonej mięty
  • 2 łyżeczki zielonej herbaty matcha
  • 2/3 łyżeczki kurkumy
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki Stevi Gold w płynie
  • szczypta soli



Jajko roztrzepujemy z mlekiem, solą, proszkiem do pieczenia i słodzikiem i roztopionym, ostudzonym masłem, a następnie dzielimy mieszankę na 2 porcje do osobnych miseczek.

Do pierwszej miseczki przesypujemy zwykłą mąkę pszenną, dodajmy wyciśnięty sok z cytryny,
kurkumę oraz aromat cytrynowy i całość mieszamy do połączenia się składników.

Do drugiej miseczki wsypujemy mąką pełnoziarnistą, dodajemy miętę, zieloną herbatę
i znów mieszamy otrzymując gęstą masę.

Obie masy na przemian po 1 łyżce nakładamy do silikonowych foremek i pieczemy przez
30 minut w temperaturze 180 stopni.



---


21 komentarzy:

  1. Wiosenne kolory! :)
    Pozdrawiam i zapraszam http://mybettermeals.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis.. i te żywe kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie one ładne i kolorowe :)
    herbaciane desery przypadły mi do gustu już jakiś czas temu, więc myślę, że i ten warto wypróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przyda się trochę kolorów, bo od jutra ponoć znów ma padać śnieg...

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wyglądają! uwielbiam takie popękane babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam... Z cukrem zamiast stevii... ale nie ogarnęłam ile razy stevia jest słodsza od cukru i dodałam o połowę za mało. Wyszły niemal nie słodkie, ale jutro zrobię lukier i będzie ok :)
    Dzięki za przepis!

    Pozdrawiam, Magdalena :)
    (http://dobrejedzonka.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo podoba mi się to zestawienie składników :) świetny pomysł. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajne , i ten piękny kolor *-*

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam się z przedmówczyniami - cudnie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten żółciutki kolor jest cudowny, wygląda tak radośnie i uroczo. Przy takich muffinkach można zapomnieć o śniegu na dworze i ujemnej temperaturze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie kupiłaś tę herbatę? Internetowo czy gdzieś u nas na Śląsku? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jeju!
    jakie one ładne, a ja muffinek nie jadłam tyyyle czasu.
    śliczne te kolory, w sam raz na wiosnę... ???? :D

    OdpowiedzUsuń
  13. kapitalne kolory mają te muffinki :)Dziękujemy za zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie, tak niestypowo, wyglądają ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. zrobiłabyś keidyś posta z daniami na cały dzień? byłoby to niezmiernie ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  16. Zamiast Stevi Gold można użyć cukru? A jeżeli tak to w jakich ilościach? Z góry dziękuję za pomoc, przepis jest świetny i bardzo chętnie go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie moje smaki! chiconthebike.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.