środa, 27 lutego 2013

Herbaciana quinoa z jabłkiem

Zostało mi jeszcze trochę komosy ryżowej, która podkradłam siostrze
podczas pobytu w Szwecji i jak do tej pory wykorzystywana była przeze
mnie raczej do dań obiadowych i na pewno nie na słodko.
Zdecydowałam się jednak zaryzykować i podać ją trochę śniadaniowo,
a trochę deserowo - moje ulubione połączenie smaków jak zwykle się sprawdziło.
Quinoa jest pyszna! Jeśli znudziły się wam płatki/kasze to koniecznie po nią
sięgnijcie, bo ma całkiem inny, ciekawy smak, że o strukturze nie wspomnę.

Poniższy przepis może być fajnym pomysłem na śniadanie, lub też  zdrowy deser.




Quinoa na słodko z jabłkiem i jogurtem
Przepis na 1 porcję śniadaniową lub 2 deserowe
Podana kaloryczność dotyczy 1 porcji deserowej 

  • 30g komosy ryżowej
  • 1 szklanka naparu gorzkiej herbaty
  • 1 płaska łyżeczka Stewii Stevija
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka utartego, świeżego imbiru
  • 1 średnie jabłko (słodkie)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka rodzynek
  • 1 łyżeczka kandyzowanej skórki pomarańczowej



W szklance zaparzamy dość mocną czarną herbatę, którą następnie zalewamy
kaszę w rondelku i na  małym ogniu gotujemy około 20 minut.

Po ugotowaniu się odlewamy herbatę i dodajemy stewię, całość mieszamy kilkakrotnie.

Jabłko i imbir obieramy i ucieramy na papkę i mieszamy dodając również cynamon.
Wraz z jogurtem naturalnym i przygotowaną kaszą tworzymy w szklankach kilka warstw.

Na wierzchu, na kolejnej łyżce jogurtu układamy bakalie - ja standardowo wybrałam rodzynki i dodałam odrobinę kandyzowanej skórki pomarańczowej :-)




Trzeba próbować nowych rzeczy.. smacznego!:)

19 komentarzy:

  1. świetny pomysł na pyszne śniadanie! :) komosę chcę spróbować już od dawna, ale jakoś nie rzuciła mi się w oczy na sklepowych półkach ...

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy komosy nie jadłam choć wszyscy na okół chwalą. Fajny pomysł na taką jej słodką odmianę

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetycznie, smacznie i pięknie! Czego chcieć więcej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie, akurat mam nadmiar komosy i nie miałam żadnego pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie się prezentuje Twój deserek :))) zrobiłabym go, gdyby nie problem ze składnikami... ale kiedyś zdobęde i zrobie :)))

    Dziękuje za dodanie przepisu do akcji i pozdrawiam cieplutko :)))
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam , jak to pysznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna, lekka propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  8. czy mogę mieć prośbę? bo widziałam w poprzednich postać że robisz takie super sałatki i jeśli w Twojej lodówce znajdzie się biały twaróg i będziesz miała na niego ochotę, to czy zrobić jakąś sałatkę z takim twarogiem? bardzo chciałabym skorzystać z takiego przepisu, a już ty na pewno wymyślisz coś ciekawego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ldnie wygląda i zachęca do zjedzenia

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie miałam z nią do czynienia, koniecznie muszę spróbować, bo kusisz ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie wygląda, a ponadto samo zdrowie. : )

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle się u Ciebie naczytałam o tej komosie i naooglądałam mnóstwa pysznych przepisów, że chyba ją zakupię w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. komosę już kupiłam jakiś czas temu w sklepie ze zdrową żywnoscią. czekałam na odpowiedni przepis i oto mam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. komosę kupiłam deser zrobiłam, jest pyszny.warto

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.