czwartek, 10 stycznia 2013

Sałatka z kurczakiem i.. bez sałaty

Nie lubię sałaty.
Szczególnie lodowej, masłowa jeszcze przejdzie, choć i tak unikam.
Nie jest to zbyt przyjazna diecie "cecha", ale staram się preparować
"sałatki" bez sałaty, choć właściwie nadchodzą dla mnie trudne
sałatkowe czasy przy cenach kalafiora/brokułów rzędu 9 zł za sztukę (!).
Dzisiaj moja ukochana pieczona papryka, pieczarki i kurczak.




Sałatka z kurczakiem, pieczoną papryką i pieczarkami

  • 100 g piersi z kurczaka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • chili
  • oregano
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/2 żółtej papryki
  • 2 małe pieczarki
  • 1/2 małej cebuli
  • 80 ml jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • pieprz
----

Kilka godzin przed przygotowaniem przepisu przygotowujemy mięso, pierś z kurczaka kroimy w sporą kostkę i doprawiamy odrobiną soli, chili i dużą ilością oregano, przykrywamy i wstawiamy do lodówki.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i przygotowujemy blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

Papryki przekrawamy wzdłuż  na pół, wydrążamy i kroimy w 1,5 centymetrowe paski.
Pieczarki oczyszczamy i kroimy w plasterki, tak samo cebulę.
Tak przygotowane składniki układamy na blaszce i wkładamy do piekarnika na 20 minut.

W między czasie na patelni podsmażamy (bez tłuszczu) kawałki kurczaka i przygotowujemy sos czosnkowy na bazie jogurtu, który lekko doprawiamy pieprzem i szczyptą soli.

Upieczone warzywa wyciągamy, łączymy z mięsem i polewamy sosem czosnkowym.



Bardzo prosty i szybki przepis, smacznego! :-)

17 komentarzy:

  1. Super przepis, nawet na obiad z dodatkiem węgli.
    A ja lubię sałatę;p

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie zjadłam coś podobnego, haha :D tylko z orzechami włoskimi i brązowym ryżem do tego :)
    pyyycha, kocham pieczoną papryke !

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawdę nie lubisz sałaty? ja uwielbiam!;) ale taka propozycja jest równie smaczna

    OdpowiedzUsuń
  4. omnomnom! sałata w tym wydaniu jest zbędna;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne pożywne danie zwłaszcza dla tych co nie lubią zieleniny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie powinnam już o tej porze jeść, ale to tak smakowicie wygląda... ;)
    Nominowałam Twojego bloga do Liebster Award!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma to jak pyszna zdrowa sałatka , z kurczakiem pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też czasem mam dni/tygodnie, w których nie mogę włożyć sałaty do ust. Wtedy przydają się inne kompozycje sałatkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  9. masz rację,
    będzie trudno - warzywa na łeb na szyję drożeją.
    Pozdrowienia od Koleżanki dietetyczki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy ten przepis :D
    lubię połączenie kurczaka z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale jak widać i bez tego można sobie bardzo dobrze radzić,i jest smacznie, zdrowo, kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W 100% rozumiem - też unikam sałaty :P
    Choć od warzyw zdecydowanie nie stronię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oto i sałatka dla mnie! Poprosim więcej przepisów na sałatki, ja mam do nich dwie lewe ręce:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja dziś zrobiłam szaszłyki z kurczakiem, pieczarkami, papryką, cebulką i pomidorem - kurczak na ostro, a warzywa przyprawione pieprzem, rozmarynem i tymiankiem - pychota!

    OdpowiedzUsuń
  15. mam plan żeby dołożyć do tego brązowy ryż co by TŻ nie marudził, że mało treściwe ;) dietetycznie zostanie a trochę bardziej sycące !

    kocham Twój blog ;)))))
    Karolina

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.