sobota, 12 stycznia 2013

Gruszki na deser

Troszkę połupanych orzechów zostało ze świątecznych przygotowań,
złowiłam też ostatnio w sklepie dwie całkiem ładne gruszki, które dojrzały
w kuchennym koszyku aż przyszedł czas, żeby spreparować z nich deser.
Uwielbiam pieczone owoce, a w towarzystwie twarogu czy ricotty smakują jeszcze lepiej.


Pieczone gruszki z ricottą i orzechami włoskimi
Przepis na 2 porcje po 2 połówki gruszek

  • 2 dojrzałe gruszki
  • 80 g ricotty
  • 15 g orzechów włoskich
  • 40 ml mleka
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/3 łyżeczki mielonego kardamonu


Gruszki myjemy, obieramy ze skórki, a następnie przekrawamy wzdłuż i wydrążamy.
Tak przygotowane nacieramy sporą ilością cynamonu wymieszanego z kardamonem
i kładziemy na blaszkę z papierem do pieczenia, lub płaską silikonową foremkę np do tarty, jeśli takową posiadamy.

Owoce wkładamy na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 160 stopni.

W między czasie siekamy orzechy włoskie i w mleku rozpuszczamy łyżeczkę miodu.
Kiedy gruszki będą już prawie gotowe, rozgrzewamy mocno patelnię, na którą wysypujemy posiekane orzechy, a następnie wylewamy mleko z miodem (które momentalnie zacznie się gotować) i mieszamy orzeszki przez chwile, aż powstanie na nich mleczno-miodowa otoczka i całość płynu odparuje.

Następnie z piekarnika wyjmujemy owoce, układamy na talerzykach i do środka nakładamy sporą łyżkę ricotty i posypujemy przygotowanymi orzechami.


Uwaga gorące :-)

22 komentarze:

  1. Cuda wianki! Lubię takie desery! :)

    Będę wdzięczna za jakiekolwiek wsparcie - czy finansowe czy w udostępnianiu http://mowia-weki.blogspot.com/2013/01/zawalczymy-razem.html a tu link do bezpiśreniej zbiórki: http://www.siepomaga.pl/r/zweczkiem SIEMA! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudownie. Takiej gruszki z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam gruszki,ale pod taką postacią jeszcze nie jadłam, pychota! A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny, prosty deser. To lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. dawno nie jadłam gruszek ,a ten deser jest cudny !

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiś czas temu były u mnie na śniadanie, pycha.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra gruszka nie jest zła! A jeszcze z ricottą..mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O rety, ja też chcę taki deser! Tu i teraz!

    OdpowiedzUsuń
  9. SZybko zniknęłoby to z mojego stołu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. na taki deser to się wpraszam;)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł aż ślinka cieknie:D

    OdpowiedzUsuń
  12. genialne... muszę tego koniecznie spróbować ;D

    http://emptytaste.blogspot.com/ <- zapraszam do siebie ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają pysznie i bardzo delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jadłem, po prostu obłęd. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo interesujący blog dotyczący odchudzania, mnóstwo przydatnych porad. Zapraszam na moją stronę internetową poświęconą tematyce odchudzania. Znajdziecie tam setki cennych porad, dotyczących zarówno diety jak i fitness. Tylko tam znajdziecie tabele kaloryczna oraz kalkulator BMR.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzisiaj zrobiłem. Gruszki i orzechy pycha. Tylko ta ricotta jakos mi nie pasowała do tego.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.