sobota, 22 grudnia 2012

Owsiane placuszki z jabłkami

Dawno nie robiłam placuszków.
Przydałaby mi się taka patelnia z 3 wgłębieniami, bo na jednej
małej patelni do pancakes to wieeeeki mijają zanim je usmażę.

Dziś jednak jak zwykle zamiast sprzątać przed świętami robiłam wszystko
inne, więc między pieczeniem spodów do tortu makowego i innych 
przygotowań kuchennych zrobiłam te owsiane okrąglaczki z jabłkami.




Owsiane placuszki z jabłkami i cynamonem
Przepis na 1 porcję - 4 placuszki

  • 25 g płatków owsianych
  • 25 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 5 g mielonego lnu
  • 100 ml mleka
  • 1 łyżeczka miodu/stewii
  • 1/2 jabłka
  • 10 g rodzynek
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika


Mleko gotujemy w rondelku, dodajemy płatki owsiane, len i miód/słodzik i gotujemy chwilę mieszając, a następnie odstawiamy na 5 minut pod przykryciem.

W między czasie obieramy jabłko i kroimy w cienkie plasterki, a następnie posypujemy cynamonem.

Gdy płatki lekko napęcznieją i mleko przestygnie, dodajemy jajko, mąkę, proszek do pieczenia i przyprawę do piernika i dokładnie mieszamy łyżką lub trzepaczką.

Jabłka dzielimy na 4 części, każdorazowo plasterki układamy na rozgrzanej patelni i zalewamy 3-4 łyżkami wcześniej przygotowanego ciasta.

Podczas smażenia patelnie przykrywamy pokrywką, by wierzch szybciej się ściął.
Po 1-2 minutach obracamy nasz placek na drugą stronę (można przerzucić go na drugą, dużą rozgrzaną patelnię, a do małej nałożyć kolejną porcję jabłek i ciasta - tak będzie sprawniej)
i smażymy kolejne 2 minuty.

Z przepisu powinny wyjść 4 placuszki.




29 komentarzy:

  1. Chcę takie jutro na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie urocze, w sam raz na przerwę w przygotowaniach Świątecznych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, na pewno wypróbuję :-) mam tez kilka swoich podobnych przepisów - zapraszam do obejrzenia :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają pysznie, na pewno wypróbuję:) A.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja lubie jablko do pacuszkow zetrzec, przyprawic jeszcze imbirem i gałka muszkatołowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kradnę przepis na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że nie żartowałaś z tymi placuszkami :D

    OdpowiedzUsuń
  8. te wtpione jablka sa piekne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm lubię twoje placuszki ,zawsze takie piękne i smaczne !

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj,

    powstał pomysł stworzenia osobnego miejsca w sieci, gdzie znajdowałyby się wyłącznie 'owsiane' przepisy kulinarne - A te, które Pani opublikowała na swym blogu wydają się nam bardzo ciekawe! Zatem - uprzejmie prosimy o pozwolenie zamieszczenia ich (oraz każdego takiego kolejnego; w formie oryginalnej, wraz ze zdjęciem) w naszej wspólnej Krainie Owsa - Owsiankowie!

    Oczywiście źródło zostanie wyraźnie zaznaczone :)

    Liczymy na pozytywną odpowiedź w komentarzach pierwszego posta na blogu - owsianakraina.blogspot.com

    Z owsianym pozdrowieniem,
    Grupa Owsiankowych Smakoszy

    OdpowiedzUsuń
  11. Można pominąć len, bo akurat nie mam .. ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dodaj troszkę więcej mąki jeżeli ciasto będzie za rzadkie.

      Usuń
  12. Bardzo mi się podoba taka zdrowsza wersja amerykańskich placuszków. Może uda mi się namówić dzieci na takie właśnie??? Wszystkich pozdrawiam świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszności, myślami już jestem w kuchni i przyrządzam te placuszki, a zajadałbym się nimi jak zwierzę! :)

    blog bardzo mi się podoba, cała wizja i dietetyczne przepisy wraz z podanymi kaloriami i innymi wartościami odżywczymi to naprawdę super sprawa. czekam na więcej przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja także zakochałam się w Twoim blogu od pierwszego wejrzenia!
    Wypróbowałam już większość przepisów na muffinki.
    U mnie dzisiaj też jabłka- dopiero zaczynam, zajrzysz? http://fruitioon.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie też by się przydała taka patelnia.
    Wesołych i Zdrowych Świąt dla Ciebie i całej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wesołych i Spokojnych świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Trochę urozmaiciłam przepis zamiast rodzynek dałam suszone poziomki, dodałam zarodków pszennych a miód miałam eukaliptusowy. Na wierzchu posypałam świeżymi borówkami wyszły cudowne i BARDZO SYTE:)

    OdpowiedzUsuń
  19. czy moge pominąc mleko i dać wodę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, ale myślę, że wyjdą :)

      Usuń
  20. boze one sa pyszne *,* ja polalam placuszki jogurtem wisniowym i pokroilam kiwi na nie. niebo w gebie <3 ale jakies dziwne te placuszki wyszly dobre ale jakies sklejone.

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie zrobiłam, wyszły pyszne! Bardzo sycące, jak to pełne ziarna, najadłam się połową porcji z łychą serka wiejskiego. Fajnie, że mleko najpierw jest podgrzane, mogłam spokojnie użyć stewii w tabletkach (rozpuściła się łatwo).

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.