czwartek, 15 listopada 2012

Pikantne pomidorowe naleśniki z twarogiem i papryką

 (scroll down for english)

Już dawno za mną chodził ten plan na naleśniki.
Zazwyczaj jestem zwolenniczką słodkiej wersji tego dania,
a w domu właściwie tylko tata jada "wytrawne" ze szpinakiem.
Szczerze mówiąc, to zapomniałam, że nie przepada za twarogiem, ale
jak powiedziałam, że w środku jest papryczka to dał się skusić i zjadł :-)

Muszę się pochwalić, że wyszły na prawdę prze-py-szne!
Chyba przerzucę się na tą pikantną wersję zamiast słodkiego serka.





Pomidorowe naleśniki żytnie z twarogiem i papryką
Przepis na 3 porcje (po ok 3 duże naleśniki)

Na ciasto:
  • 4 jajka
  • 70 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 150 ml mleka
  • 50 ml wody
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1 łyżka suszonej bazylii
  • + kilka kropel oleju roślinnego do posmarowania patelni
Na wypełnienie:
  • 400 g chudego twarogu
  • 200 g serka homogenizowanego 0%
  • 1/2 zielonej papryki
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 4 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 2/3 łyżeczki soli 


W dużej misce roztrzepujemy jajka wraz z przyprawami, koncentratem, mlekiem i wodą.
Następnie dodajemy mąkę i drugi raz dokładnie mieszamy.

Bardzo (!) rozgrzaną patelnię z nieprzywierającą powłoką na samym początku delikatnie natłuszczamy olejem roślinnym.

Naleśniki smażymy dość krótko na dużym ogniu, inaczej będą się rwały.
Podana ilość składników powinna wystarczyć na około 8-9 naleśników.



W między czasie na dużych oczkach tarki ucieramy paprykę oraz siekamy szczypiorek,
warzywa łączymy w miseczce z twarogiem, serkiem homogenizowanym (można zastąpić bardzo gęstym jogurtem np. greckim light) oraz przyprawami.

Gotowe naleśniki smarujemy przygotowanym serkiem i zawijamy w otwarte rulony.





english version


Tomato&basil crepes
For the dough:
  •      4 eggs
  •      70 g wholemeal rye flour
  •      150 ml of milk
  •      50 ml of water
  •      1 tablespoon of tomato paste
  •      1 teaspoon salt
  •      1/2 teaspoon pepper
  •      1 tablespoon dried basil
  •      + A few drops of vegetable oil to grease the pan
For filling:
  •      400 g of lean cottage cheese
  •      200 g quark 0%
  •      1/2 green bell pepper
  •      1/2 red bell pepper
  •      4 tablespoons chopped chives
  •      1/2 teaspoon pepper
  •      2/3 teaspoon of salt

In a large bowl whisk the eggs, spices, concentrate, milk and water.

Add the flour and mix thoroughly again.
Oil a hot pan with a bit of vegetable oil

Fry the crepes for a short time on a high heat (both sides) - the dough should be enough for around 8-9 crepes.

 In the meantime, grind the pepper bell on the large mesh grater and chop the chives
Vegetables in a bowl combine with the cheese, quark (you can use low fat Greek yogurt) and spices.

Ready crepes spread with filling and wrap in rolls.

33 komentarze:

  1. Bardzo fajnie, bardzo dietetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. serio mogą konkurować ze słodkim serkiem?;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomidorowe? Co za ciekawy pomysł ;) Muszę kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota, u mnie specem od naleśników jest mój połówek, robi pyszne, z farszem warzywnym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny przepis:)

    Co do serka - moje ostatnie odkrycie to serek twarogowy z Biedronki :D taki w kostkach:) Przeważnie chude serki są bardzo suche, a ten ma konsystencję jak twaróg na serniki albo zwykły set połączony z jogurtem:) Idealny na kanapki i do naleśników:)
    Taka to moja mała reklama odkrycia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. i już wiem co jutro jem na obiad, świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z Żytniej mąki naleśniki zawsze mi się rozwalają, nie wiem dlaczego, za to uwielbiam te z pełnoziarnistej mąki. ale żeby pomidorowe? Wow, całkiem kreatywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. koncentrat do ciasta, ciekawy pomysł i fajny kolor dzięki temu
    wyglądają bardzo apetycznie :)
    ja próbowałam ostatnio też z mąki żytniej i podobnie jak pisze jey rozpadały się

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm dawno nie jadłam na wytrawnie naleśniczków ,dziękuję za świetną inspiracje ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. oooo... ale fajowe! dzisiaj robię na obiad...
    :o))

    OdpowiedzUsuń
  11. Tych z serem chyba nic nie pobije. A mnie nigdy nie chcę wyjść ładne naleśniki...^^

    OdpowiedzUsuń
  12. A za mną ostatnio chodzą naleśniki i to są właśnie te, jakich chcę :) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. My nalesniki jadamy i na słodko i w sumie to nawet częściej na wytrawnie. Pyszne te Twoje.

    OdpowiedzUsuń
  14. aż mi się wiosny zachciało :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się kolejne nietypowe wydanie naleśników ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem nową bywalczynią bloga, którego w ciągu 2 dni dokładnie przewertowałam :) Świetne przepisy, kilka nawet już wypróbowałam, włącznie z owymi naleśnikami :) Z niecierpliwością czekam na wspomniany przepis na pumpernikiel, który kocham :D Czy mogłabyś poradzić gdzie można kupić patelnię, na której można smażyć bez tłuszczu (wiem że wykorzystujesz ją w swoich przepisach:))? Czy jest to jakaś zwykła patelnia teflonowa czy to coś bardziej "specjalistycznego"?

    OdpowiedzUsuń
  17. zdrowo i kolorowo :) wyglądają apetycznie, będę musiała ich kiedyś wypróbować..

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam naleśniki z każdym nadzieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. GENIALNY BLOG! DZIĘKUJĘ:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mega:D Wyszly mi super:D i to na mące zytniej:D nalesnik mi nei nie rwal:) zamiast utartej papryki, pokroilam w kosteczki:) Na malej patelni wyszlo mi 11 nalesnikow;) przpies super, dziekuje bardzo:) bede odwiedzac:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hejo :) jak myślisz, mąka żytnia a nie żytnia pełnoziarnista może byc? bo tej co podałas w swoim przepisie nigdzie nie moge znaleźć a mam taką ochote na te naleśniki.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może być zwykła :-) smacznego!

      Usuń
  22. Naleśniki są suuuper! W domu wszyscy byli pod wrażeniem :)
    Dziękuję za taki przepis!
    Pozdrawiam serdecznie
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  23. jak patrze na te dania mam ochote isc i cos zrobic! ale czasem mnie sie nie chce :P

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy można mąkę żytnią zastąpić pszenną razową?

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej! Dzięki za pomysł na jutrzejszy obiad ;) Zastanawiam się jednak nad tymi chudymi twarogami i serkami 0% tłuszczu - czy one nie są przypadkiem mniej zdrowe od tych pełnotłustych? Czy nie mają mniej witamin? Taką opinię słyszałam już wielokrotnie i ciągle się zastanawiam jak to jest. Może Ty, jako studentka dietetyki, będziesz miała jakieś pewno info na ten temat? ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wypróbowałam dziś Twoich naleśników: http://dieta-na-widelcu.blogspot.com/2014/02/pomidorowe-nalesniki-z-twarogiem.html :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzieki za super przepis, zrobiłam wyszły mega smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.