piątek, 2 listopada 2012

Moja ulubiona "upieczona" zupa

Zrobiło się zdecydowanie zimno.
Rano już nie chce mi się jeść zimnego jogurtu, płatków z mlekiem z lodówki..
Jestem strasznym zmarzluchem i czasem nawet chodzenie po domu w bluzie
i polarowej koszuli wcale mi nie pomaga.
Na to najlepsza jest gorąca zupa, ot co.
Rano chętnie sięgam po owsiankę, a na obiad ulubiona zupa krem, koniecznie pikantna!




Krem z pieczonej papryki i pomidorów
Przepis na 2 bardzo duże porcje zupy

  • 600 ml wody
  • 2 duże papryki
  • 2 duże pomidory
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka oliwy
  • 1 łyżka utartego imbiru
  • 1 łyżka tymianku
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1/2 łyżeczki chili
  • 1 łyżeczka soli
  • 20 g pestek z dyni
  • 100 g mozzarelli light
  • (opcjonalnie) 2 łyżki jogurtu greckiego lub śmietany 12%

Pomidory kroimy w plastry, a paprykę po wydrążeniu na mniejsze kawałki, które następnie układamy na papierze do pieczenia (paprykę skórką do góry).

Pomidory obficie posypujemy tymiankiem i bazylią, a następnie warzywa wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na około 30-40 minut, aż skórka z papryki zacznie się wyraźnie marszczyć i spiekać.


W między czasie gotujemy wodę.
Cebulę obieramy i siekamy, a następnie podsmażamy na oliwie.

Po wyjęciu blaszki z piekarnika czekamy aż warzywa przestygną, a następnie z papryki ściągamy skórę.

Podsmażoną cebulkę, paprykę, pomidory oraz imbir wrzucamy do wody i gotujemy pod przykryciem około 20 minut, a na końcu blenderujemy i stopniowo doprawiamy solą i chili.

Pestki dyni prażymy na gorącej patelni przez chwilę często mieszając.
Przed podaniem zupy, do miseczek wkładamy pokrojoną w kostkę mozzarellę.

Krem posypujemy pestkami i opcjonalnie zabielamy jogurtem lub śmietaną.



18 komentarzy:

  1. Jedna z moich ulubionych zup, na równi z kremem z dyni i marchewki. A pieczona papryka to mój przysmak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam , fajna rozgrzewająca zupka ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy takiej nie jadłam, ale wydaje się być fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Połączenie papryki i pomidorów jest super, w dodatku pieczonych, poezja smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zupe z pieczonych pomidorów i papryka.
    Dla mnie jedna z najlepszych.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam na mój nowy śniadaniowy konkurs. Wszystkie szczegóły na http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu zrobić taką zupę bo chodzi za mną już jakiś czas :) pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Prosta w przygotowaniu czyli coś dla mnie, ja lubię tą zupę latem ale podaje ją wtedy zimną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna zupa na jesienną porę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Widze,ze u nas dziś podobne klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupka na śniadanie! A taka to już na pewno zapowiedzią dobrego dnia jest!:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam zupy krem, zawsze jem na kolacje.

    Zapraszam także do siebie :) http://www.makelifefit.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie została tu przy mnie wyrażona opinia, że mojej towarzyszce BARDZO się marzy taka zupa. Coś mi się wydaje, że nie mam innego wyjścia niż ją zrobić...:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszna zupa, muszę w końcu taka zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. chętnie wypróbuję przepis, pyszna jesienna zupka

    OdpowiedzUsuń
  16. pieczone pomidory dodają zupie fajnego aromatu, odmiana po zwykłej pomidorowej:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie skończyłam ją robić. Tak pyszna, że zamiast czekać na wszystkich, wyjadam ją z garnka<3

    OdpowiedzUsuń
  18. Zupa przepyszna i mega rozgrzewająca - idealna na zimę i pełna smaku.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.