niedziela, 25 listopada 2012

Kakaowe ciastka śniadaniowe

Jecie ciastka śniadaniowe rano do kawy?
Ja preferuje porządne śniadanie przed wyjściem, ale są tacy, którzy nie lubią jeść rano,
a zawsze lepiej skonsumować chociaż takie pełnoziarniste ciastko niż wyjść z pustym żołądkiem :-)
Biscotti już raz pojawiły się na blogu, a tym razem upiekłam ciemną wersję z dodatkiem kakao.

Po raz kolejny przypominam dla tych, którzy jeszcze nigdy nie próbowali - uwaga na zęby przy jedzeniu tych twardych przysmaków! :-)




Kakaowe ciastka śniadaniowe z kandyzowaną skórką pomarańczy
Przepis na około 25 ciastek
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 100 g mąki pszennej typ 500
  • 2 łyżki otrębów
  • 1,5 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 80 g kandyzowanej skórki pomarańczy
  • 40 g suszonych daktyli
  • 45 g cukru pudru
  • wanilia (lub aromat waniliowy)

W misce roztrzepujemy jajka ze szczyptą soli.

Daktyle kroimy na mniejsze kawałki i wraz z resztą składników dodajemy do jajek i zagniatamy ciasto, które będzie bardzo twarde.

Gotową masę formujemy w długi wałek szerokości około 5 cm i mniej więcej 3 cm grubości, kładziemy go na blaszce z papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na 25 minut.

Po upływie tego czasu wyciągamy blaszke i studzimy ciasto, które następnie kroimy w talarki o grubości około 1 cm, po czym rozkładamy je na płasko na papierze i wkładamy ponownie do piekarnika na 7 minut po czym obracamy ciasteczka i pieczemy kolejne 7 z drugiej strony.

Przed schowaniem ciastek do puszki lub słoika należy pozwolić im całkowicie wystygnąć.



29 komentarzy:

  1. Na 1. śniadanie też jadam coś bardziej sycącego, ale na 2. jak najbardziej mogłyby być ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja musze miec na sniadanie zdecydowanie cos wiecej niz takie ciasteczka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo apetyczne, a jak fajnie chrupią pewnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już od jakiegoś czasu mam w planach upieczenie biscotti :) Chętnie zjadłabym je na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie schrupałabym kilka takich ciasteczek o poranku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczne te Twoje ciasteczka :) Do kawy - jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie sobie uświadomiłam, że ja prawie nigdy nie jem ciastek do kawy. bo kawę to ja wypijam wcześnie rano jeszcze przed śniadaniem. więc ciastka schrupałabym później.:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają jak czekoladowy chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mm fajny pomysł i ciekawa alternatywa dla normalnego posiłku :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie na drugie śniadanko lub podwieczorek do kawki:) Pyszności<3

    OdpowiedzUsuń
  11. super, już od dawna przymierzam się do pełnoziarnistej wersji moich ukochanych biscotti :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie świetne ciasteczka, wyglądają baaaardzo smakowicie:) A.

    OdpowiedzUsuń
  13. jutro robie na podwieczorek, dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  14. .... i juz widze, ze bede stale tu zagladac! Fantastyczny blog! Bardzo przydatny!

    OdpowiedzUsuń
  15. genialne zdrowe i smaczne ciacha ! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Do kawki porannej idealne.
    Fajny kształt Ci wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie bym zjadła takie do herbaty;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej :) uwielbiam Twojego bloga ! większość z Twoich dań gości w moim jadłospisie szczególnie obiady. Mam taką małą prośbę, bo przeglądając Twoje przepisy widzę, że korzystasz z różnego rodzaju mąki. Czy kiedyś mogłabyś dodać post o mąkach? Dlaczego np. pełnoziarnista pszenna a nie razowa. Czy jak bym zastąpiła razową pełnoziarnistą typ 2000 to coś by się stało?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się solidnie przygotować i opublikować taki wpis :)

      Usuń
  19. Witam,właśnie przejrzałm cały Twój blog i bardzo mi się podoba napewno będę korzystała z Twoich przepisów bo nie jest mi obce a wręcz wskazane życie na diecie.Gratuluję pomysłów i życzę wytrwałości w prowadzeniu bloga, sama się zastanawiam nad założeniem takowego ale...
    pozdrawiam olka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję i życzę powodzenia jeżeli się zdecydujesz :)

      Usuń
  20. Twój blog jest super !
    Można pozazdrościć takiej kulinarnej pomysłowości. A do tego wszystko takie lekkie i pyszne :D Uwielbiam tu zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobiłam te ciasteczka, ale zamiast daktyli użyłam kandyzowanej papai, ponieważ leżała mi w szafce już jakiś czas i nadarzyła się okazja do wykorzystania jej :) Ciasteczka wyszła przepyszne i polecam. Drugi raz robiłam biscotti, pierwszy raz były z orzechami z przepisu z włoskiej książki. Bratu smakują bardziej tamte, ale mi w 100% TE! Mam tylko pytanie, jak długo mogę leżeć te ciacha zamknięte w puszce?
    Kończąc mój dłuuugi komentarz dziękuję bardzo za świetny blog, który pomaga mi wytrwać na mojej diecie :) Super przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Wielkie dzięki za miłe słowa i ciesze się, że ciacha smakują :)
      Nie wiem ile dokładnie mogą leżeć, bo zazwyczaj znikają u nas po 2-3 dniach, ale obecnie mam podobne biscotti w puszce, leżą tam już ponad tydzień i maja się dobrze :) myślę, że spokojnie mogłyby leżeć nawet miesiąc.

      Usuń
  22. wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowny ten twój blog :) przepisy łatwe i pyszne <3
    jakbyś mogła jeszcze dodać ile te ciasteczna maja kalori byłoby świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.