poniedziałek, 1 października 2012

Lekkie placuszki marchewkowo - jabłkowe

Muszę powiedzieć, że placuszki z cukinii spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem
i wiem, że zostały już kilkakrotnie wypróbowane, ba - nawet bardzo smakowały!
Idąc za ciosem, bo muszę przyznać, że też mam słabość do tych małych okrąglaków,
dziś zrobiłam w słodką wersję, chociaż i jedno z moich ulubionych warzyw się w niej znalazło.

W ogóle jakiś taki ten przepis w jesiennym klimacie.. to chyba w przypływie przerażającej
wizji wstawania jutro o 6 aby zacząć nowy semestr... tak tak "koniec laby".




Lekkie placuszki marchewkowo - jabłkowe
Przepis na 1 porcję - kaloryczność z użyciem miodu


  • 70 g utartej marchewki
  • 100 g utartego jabłka
  • 2 jajka
  • 15 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 1 łyżeczka miodu (lub 2/3 łyżeczki stewii)
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki kardamonu
+
  • 3 łyżki kremowego jogurtu naturalnego (ja używam activii)**
  • 3 łyżki wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 1 łyżeczka miodu
  • łyżka otartej skórki z pomarańczy
  • szczypta cynamonu



Obraną marchewkę ucieramy na drobnych oczkach tarki, natomiast jabłko na dużych.

Jajka ubijamy lekko (w całości) blenderem lub mikserem, dodajemy mąkę, otręby i łączymy z utartym jabłkiem i marchwią.
Całość doprawiamy i dosładzamy (oczywiście opcjonalnie) po czym dokładnie mieszamy.

Placuszki smażymy bez tłuszczu, powinny nam wyjść 4 sztuki.
Podczas smażenia polecam przykryć patelnię, placuszki szybciej zetną się na górze co ułatwi obracanie.

Pomarańcz przed otarciem skórki musimy wyparzyć, następnie łączymy jogurt z sokiem, skórką i miodem oraz dodajemy cynamon.



** Jogurt powinien mieć raczej kremowy smak, niektóre "kwaskowate" jogurty naturalne w połączeniu z sokiem pomarańczowym będą zbyt kwaśne bez dużej porcji cukru.

A, i ponawiam prośbę!

Biorę udział w II etapie konkursu Kuchnia 24/7
Każdy kto zagłosuje w aplikacji https://apps.facebook.com/paczkomaty_kuchnia/ 
będzie mógł odebrać dla siebie paczuche od Winiary w najbliższym paczkomacie!:-)
Moje menu nosi nazwę "Całodniowo smacznie i zdrowo", a po wpisaniu danych można zagłosować na każdy z pięciu przepisów.

Z góry bardzo dziękuję, może uda mi się wygrać dzięki Wam warsztaty :)

27 komentarzy:

  1. Świetne! Do zrobienia! Koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam wszelkie ciasta i placuszki z marchwią <3

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny przepis na pyszne i zdrowe placuszki ;) super !

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kiedyś spróbować je zrobić :) Wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łączę się w bólu, ja codziennie będę wstawać 6:20-6:30 :<

    OdpowiedzUsuń
  6. Aaa, koniecznie muszę wypróbować ten przepis, wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się prezentują, uwielbiam połączenie jabłka i marchewki :) Super na jesienne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też lubię wszelkie placuszki. Robiłam kiedyś z Twojego przepisu bananowe z ricottą i były pyszne, te na pewno też będą;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglądają! Ja codziennie wstaję o 6.30 :-(

    OdpowiedzUsuń
  10. no no, kolejny trafiony pomysł w kwestii placków ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki wyglądają baaaardzo smakowicie, uwielbiam połączenia marchewki z jabłuszkiem, więc dla mnie to idealny przepis:) pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  12. nie jadłam nigdy czegos takiego :-) muszą byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Twoje lekkie przepisy :-)
    Od razu mam ochotę lecieć do kuchni i pichcić :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają super :) mam pytanie - będziesz ciągle dodawać tabele wartości odzywczych do kazdego przepisu? były bardzo przydatne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak będę, ale wygląda na to, że portal e-kcal chwilowo nie działa ;)

      Usuń
  15. Jeszcze takich nie jadłam, ale wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To jest pierwszy przepis jaki wypróbowałam z Twojego bloga.
    Przez ostatnie dni miałam jakiegoś doła, ale po zjedzeniu tych placków na śniadanie, mam mnóstwo energii i zapału do wszystkiego!
    Pyszne są, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam pytanie. Ile dokładnie należy użyć marchewki i jabłka (chodzi mi o sztuki). Robiłam dzisiaj te placuszki i mam wrażenie, że utarłam ich zbyt dużo, chociaż ostatni placek wyszedł mi bardzo ładny to i tak był w środku wilgotny a chyba powinien być "zwarty". W smaku były bardzo dobre jednak trochę zastanawia mnie ta konsystencja ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta "pomarańczA", a nie ten "pomarańcz". Błagam...

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.