środa, 19 września 2012

Ja wiem, trzyma się mnie ten.. błotnisty kolor

Wszystko popsułam i w ogóle nie wyszło tak ładnie jak chciałam.
Ale co najważniejsze a) wiem dlaczego i b) w 100% nadrabia smakiem!

O czym mowa? Gęsty "smoothie" z avocado, bananem, miętą i.. no właśnie.
Matcha - japońska zielona herbata, barwi nam pięknie i nieszkodliwie dla zdrowia
różne dobre rzeczy. A w czym błąd? 
A w dodatku jabłka, które najpierw trzeba było skropić cytrynką, żeby się nie zrobiło brązowe.. każdemu się zdarzy zapomnieć.
Swoją drogą proces ten nazywamy "brunatnieniem enzymatycznym" i prawie oblałam na tym egzamin,
przygotowana na blachę z "brunatnienia nieenzymatycznego", które było znacznie bardziej skomplikowane.




Gęsty koktajl mleczny z avocado i miętą
Przepis na 2 porcje

  • 1 dojrzałe avocado ( obrane i bez pestki ok 80g)
  • 1 średni banan (ok 100g )
  • 1 średnie jabłko (obrane, utarte ok 120g)
  • 1,5 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka suszonej mięty (lub kilka listków świeżej)
  • 1 łyżka zielonej herbaty matcha
  • 200 ml mleka 0,5%

Avocado i banana obieramy ze skóry, lekko rozdrabniamy i wrzucamy do kielicha blendera, lub wysokiego naczynia jeśli używamy ręcznego blendera.

Jabłko obieramy i ucieramy na papkę, następnie dolewamy soku z cytryny i mieszamy z musem, który następnie dodajemy do pozostałych owoców.

Dolewamy chude mleko, wsypujemy miętę oraz herbatę i całość miksujemy na jednolity, gęsty koktajl.





Przepis na śniadanie w akcji Kuchnia 24/7 - koktajle owocowe to u mnie codzienność, są szybkie, smaczne, zdrowe i możemy przebierać w kompozycjach do woli.
Taki koktajl zawsze możemy przelać do butelki i.. w drogę!

17 komentarzy:

  1. Ach ten egzamin z technologii :) Ale ważne, że wynosisz z tego nauki na przyszłość :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Taa, bo jak wiadomo niektóre pyszne rzeczy jak np. owsianka z otrębami,masłem orzechowym i miodem, choć nie wyglądają szczególnie apetycznie, mają rewelacyjny smak! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet kolor mnie nie zniechęca :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam awokado, ale ten koktajl mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mało apetycznie wyglądające rzeczy zwykle smakują najlepiej:D

    OdpowiedzUsuń
  6. ahhh te brunatnienia :D psują wiele rzeczy! też tego nie lubiłam :D
    notabene gdzie i na którym roku studiujesz koleżanko po fachu
    xD

    OdpowiedzUsuń
  7. oj tam, po prostu apetyczne błotko :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Studiujesz dietetykę ? Bardzo mnie interesuje ta dziedzina i myślę nad pójściem w tym kierunku ;) Polecasz?
    Mogłybyście wejść na tego bloga - http://freeze-the-moment.blogspot.com/ ? Nie pożałujecie, a bardzo pomożecie rozwijającej się fotograf ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam ze mozna kupic suszoną mięte :x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, ale kiedyś się natknęłam i stwierdziłam, że na pewno się przyda :)
      "Otarta suszona mięta" z kotanyi - oni maja takie różne "inne" rzeczy :)

      Usuń
  10. bardzo fajne połączenie smaków...rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny koktajl! Mój chłopak średnio zachwycony, ale dla mnie rewelacja! :)

    Powiedz tylko, ile taki koktajl mam kalorii?

    Pozdrawiam, Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój chłopak też nie lubi awokado :-)
      Tabelka już dodana, pozdrawiam!

      Usuń
  12. haj gdzie można kupić tę herbatę matcha?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją zamawiałam na allegro (kosztuje grosze i można zamówić dowolną ilość saszetek po 3g), nie spotkałam się z nią nigdy w sklepach, ale może w "Kuchniach świata" lub innych tego typu przybytkach można dostać :-)

      Usuń
  13. 0widzę, że używasz mleka 0,5%, a jesteś dietetyczką, od dłuższego czasu szukam informacji na temat właśnie jego działalności na zdrowie - czy właśnie w tym 0,5% (nie 0,0) witaminy się jeszcze rozpuszczają, czy to mleko jest już bezwartościowe?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.