środa, 22 sierpnia 2012

Ryzyk fizyk, czyli kurczak na słodko

No to długo wytrzymałam bez tych słodkich dań, naprawdę..
Ale żeby kurczak?




Kurczak z miodem, owocami i orzechami włoskimi
  • 100 g kurczaka
  • 100 g jabłka
  • 80 g nektarynki
  • łyżka rodzynek
  • kilka orzechów włoskich
  • 70 ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka miodu
  • cynamon, imbir
  • sól, pieprz, chili 
  • zioła prowansalskie


Pierś z kurczaka kroimy w dość cienkie paseczki, nacieramy dużą ilością przypraw, posypujemy ziołami prowansalskimi i chowamy na noc do lodówki.

Jabłko obieramy, wydrążamy i kroimy na talarki tak samo jak i nektarynkę.


Owoce, rodzynki oraz wcześniej doprawionego kurczaka wkładamy na patelnię, polewamy miodem, posypujemy cynamonem i imbirem. Następnie wlewamy około 50 ml wody i całość dusimy kilka minut pod przykryciem co jakiś czas mieszając.

Po paru minutach na patelni zacznie się zbierać mieszanka wody i soku z owoców, odlewamy ją do szklanki i jeszcze chwilę podsmażamy całość, a następnie ściągamy z gazu


.

Odłożony sok z patelni w większości wylewamy pozostawiając jedynie około 20-30 ml, które mieszamy z jogurtem naturalnym tworząc sos, który wlewamy do kurczaka i owoców i mieszamy.

Całość przekładamy do miseczki lub innego naczynia i posypujemy posiekanymi orzechami włoskimi.


19 komentarzy:

  1. ten kurczak musiał być wyśmienity ,szczerze jadłam w wersji na słodko tylko raz ,ale z ananasem i jest świetny ,tej też chętnie bym spróbowała <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie jadłam kurczaka na słodko. Ale ten zachęca do wypróbowania tego pomysłu :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczaka wcinam w ilościach hurtowych a tradycyjnie przygotowany już mi się troszkę przejadł więc zaciekawiłaś mnie niesamowiwcie tym przepisem (: Chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mi narobiłaś ochotę na takie smaki, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. boski!!! uwielbiam polaczenie slodyczy z miesem:))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. To dopiero nowość. :) Nigdy nie jadłam tak kurczaka, ale wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię takie połączenia, z chęcią bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie słodkie kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kulinarne eksperymenty, podoba mi się to danie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. odważnie, bardzo. ale niestety, nie moje smaki ;
    nie lubię mięs z owocami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam!
    Ja nie odważyłabym się połączyć tych smaków, w jedno, pojedyncze danie:)
    No ale cóż, nie bez powodów mówi się, że świat do odważnych należy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda szałowo! Muszę kiedyś taki obiad sobie zafundować

    OdpowiedzUsuń
  13. naprawdę dobre robi sie szybko i pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznota :)
    Warto się odważyć i dodać więcej jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne. No i robi sie szybciutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy nektarynki można zastąpić innymi owocami??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzoskwinie?:) Można spróbować też z gruszką.

      Usuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.