sobota, 18 sierpnia 2012

Placuszki z cukinii bez mąki!

 (Scroll down for english)


Stanowczo muszę przestać jeść tyle słodkich dań.
Dlaczego nie należę do tej szczęśliwej grupy ludzi, która nie przepada za słodkim?
Nie mówię tu nawet stricte o słodyczach, ale tu owsianka na słodko, tu omlet na słodko,
tu bułka na słodko, słodkie płatki, słodki jogurt i tak dalej i tak dalej..

Żeby mi się tak czasem zachciało sięgnąć po tą przysłowiową "bułeczkę z szyneczką"!

Ale gdzie tam.

Koniec, basta, tym razem placuszki w wersji pikantnej.




Placki z cukinii z sosem czosnkowo ogórkowym
Przepis na 1 porcję (4 placki)

  • 140 g utartej cukinii
  • 2 jajka
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 1/2 łyżeczki trawy cytrynowej (można zastąpić curry)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki pieprzu
Na sos:
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • około 30 g zielonego ogórka
  • czosnek granulowany
  • 1 ząbek czosnku
  • szczypta soli
  • świeżo mielony pieprz do posypania



Cukinię obieramy i ucieramy na dużych oczkach tarki.

Żółtka jaj dodajemy do cukinii, a białka ubijamy w osobnym naczyniu na sztywną pianę.

Przyprawy, otręby oraz ubitą pianę dodajemy do reszty i dokładnie mieszamy.

Gotowe ciasto dzielimy na cztery części i smażymy dość grube placuszki. (użyłam małej patelni do pancakes)

W między czasie przygotowujemy sos. Obranego ogórka siekamy w drobną kostkę, dodajemy do jogurtu, wciskamy czosnek, dodajemy przyprawy i całość mieszamy.




Sos i placki posypujemy świeżo zmielonym pieprzem.

Propozycja na kolacje w akcji Kuchnia 24/7 - z racji diety staram się ograniczać węglowodany w moim ostatnim posiłku przed spaniem, placki z cukinii bez mąki są więc idealne!



English version

Zucchini pancakes with cucumber&garlic yogurt dip
Recipe for 1 portion (4 pancakes)
  •      140g of zucchini
  •      2 eggs
  •      1 tablespoon wheat bran
  •      1/2 teaspoon of lemon grass (you can substitute with curry)
  •      1/2 teaspoon salt
  •      1/3 teaspoon pepper
For the dip:
  •      100 ml plain yogurt
  •      about 30 g of cucumber
  •      garlic powder
  •      1 clove of garlic
  •      pinch of salt
  •      freshly ground pepper to sprinkle
Peel and grate zucchini. Add the egg yolks, bran and spices, mix all together.
Whisk up the egg whites with a hint of salt and add to the rest of ingredients, mix again carefully with tablespoon.

Ready dough pour to the pan and fry around 2-3 minutes each side. Be carefull while changing the side.

In the meantime, prepare the dip. Peel the cucumber chop it into small pieces, add to yogurt, press in the garlic, add all the spices and mix it all.

Pancakes and dip sprinkle with freshly grounded pepper

54 komentarze:

  1. Jej, nie wiedziałam, że mogą wyjść bez mąki. Świetnie, trzeba będzie przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak bez mąki, to coś dla mnie <3 Dziękuję za ten przepis :) Na pewno wypróbuję :)
    Buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam to samo. Bułeczka z szynką to nie dla mnie. Wszystko na słodko!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też ostatnio wszytsko na słodko więc takie placuszki będą super odmianą :) Bardzo podoba mi się brak mąki w nich :)

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie też ostatnio prawie wszystko na słodko, ale wczoraj były placki z cukinii giganta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł! A ja z rana jestem czekoladowy potwór, za to wieczorem 'bułeczkowo-szyneczkowy' :) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. oj wiem coś o tym! ze mnie też taka słodka dupa jest ;)
    placuszki piękne, sos mnie kusi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ja też zazdroszczę tym którzy ze wszystkich ciast najbardziej lubią schabowego:) Faktycznie czasem gdy szeroki umysł i wąska talia chcą zamienić się miejscami czas na radykalne kroki placuszki z cukini dobre ale całe łał robi pewnie sos muszę spóbować pozdrawiam kami

    OdpowiedzUsuń
  9. Super placuszki, aż się dziwię że wyszły tak ładne tylko z łyżką otrębów.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też jestem wielkim łasuchem :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają znakomicie! Zrobiłem się głodny!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja zdecydowanie wolę bułeczkę z szynką ;) Placuszki bardzo fajne, tylko ja bym chyba na wszelki wypadek odcisnął trochę cukinię, bo dziadostwo potrafi być strasznie wodniste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie też myślałam, że będę o tym wspominać w przepisie, ale ani kropla wody mi nie uciekła z cukinii, jakaś chyba sucha mi się trafiła ;-)

      Usuń
  13. Robiłam je w zeszlą niedzielę, znaczy próbowałam :) Przy odwracaniu podarły się i miałam cukiniową jajecznicę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to chyba nie z mojego przepisu?:)
      Ale fakt faktem, smażenie placków bez mąki jest trudne, polecam lekko podważyć i przerzucić na drugą rozgrzaną patelnie obok :)
      Ja to często kończę z jajecznicą ze szpinakiem.. ;-)

      Usuń
    2. nie twojego, ale bardzo zbliżonego :)
      ale w ogóle moje kulinarne zdolnośći są na poziomie jajecznicy :)

      Usuń
  14. pyszności

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś a'la omleciki :) - świetny zamiennik placków z dodatkiem mąki! SOS - świetny!

    OdpowiedzUsuń
  16. ja je uwielbiam :> z mąką pelnoziarnistą czy bez :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pysznie wygląda, wypróbuję. :)

    infinity-unicorns.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. niestety też nie należę do osób nie przepadających za słodyczami;p
    ciężki mamy los;p
    te placuszki wyglądają przepysznie ! ;)
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Może placki robione tym nie rozpadną się, bo póki co zawsze rozlatywało mi się wszystko :) Nawet z mąką.

    Ps. Ja niestety też słodyczowa ;)

    Pozdr.
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam jedno pytanie: smazyc je na oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje smażyłam na suchej teflonowej patelni, ale jak posmarujesz patelnie cieniutko tłuszczem to ułatwi to obracanie.

      Usuń
  21. super blog , a plackipewnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam pytanie, ile to będzie kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  23. przed chwilą zrobiłam, są amazing :D
    ogólnie przepisy tu są idealne, dobre, dietetyczne i z policzonymi kaloriami - naprawdę dobra robota!
    proszę o więcej:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. wszystko ok. ale kochani jak można używać granulowanego czosnku...... masakra

    OdpowiedzUsuń
  25. świetne są te twoje przepisy :) już dodałam cię do obserwowanych - czekam na kolejne nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj je zjadłam ze smakiem. Nie miałam otrąb, dałam zarodki, nie miałam ochoty na sosik - zjadłam z jogurtem i oliwą z oliwek. PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczne te placuszki. Powinny się nazywać "cukiniowe nic", bo trudno się nimi najeść. Zrobiłam jednak z większej ilości (na obiad) i dały radę :) Musze powiedzieć, że dawno nie jadłam czegoś tak świeżutkiego i pachnącego wiosną. Pyszne, delikatne, leciutkie danko. Wchodzą do kanonu moich "debeściaków" :)

    OdpowiedzUsuń
  28. w końcu wypróbowane i zdecydowanie częściej będą gościć u mnie w kuchni! Pyszne! Razem z dwoma współlokatorkami mówimy zdecydowane tak! ;D

    OdpowiedzUsuń
  29. Są wspaniałe! :) Dzisiejsze placuszki okrasiłam kolorowymi paprykami i pieczarkami z dodatkiem ziół prowansalskich na oliwie, do tego ten przepyszny sos i gotowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. na słono, a miałam dziś robić takie - póki co eksperymentuje z dukanowymi tworami - nie to, żebym była na tej diecie

    OdpowiedzUsuń
  31. rewelacja! właśnie wcinam :D

    OdpowiedzUsuń
  32. ile maja kcal bez sosu ?

    OdpowiedzUsuń
  33. no to biorę się do roboty i mam nadzieję, że wyjdą, bo wyglądają mega apetycznie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  34. Zrobiłam dzisiaj i wyszły rewelacyjne! I mówi to osoba, która nie lub cukinii :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja też uwielbiam wszelkiego rodzaju słodkie. Ciasta, placki, torty .... omlet na słodko również :)

    OdpowiedzUsuń
  36. fajne - nie dawno odkryłam Twojego bloga i jestem zachwycona - ja akurat jestem z tych co niekoniecznie słodkie - ale w zamian - pierożki uwielbiam, placki, kluseczki - też nie jest wesoło - organizm zawsze znajdzie jakieś węglowodany:) ale Twoje placki to moje światełko w tunelu - zaczynam je zbierać - a jutro robię owsiane z jabłuszkiem:))) cześć rzeczy sobie usprawniam albo robię po swojemu - ale pomysły mi się bardzo podobają pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  37. Smacznościowe! Dziekuję za przepisy-korzystam"na okrągło".

    OdpowiedzUsuń
  38. Właśnie się u mnie smaża

    OdpowiedzUsuń
  39. Myślisz, że można dodać tylko same białka? Czy to żółtko skleja te placki? Bez żółtek będą dużo mniej kaloryczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. właśnie wcięłam super dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  41. Wyszły boskie, ten sosik to taki tzatziki, pasuje doskonale! Ja je piekłam więc dodatkowo uniknęłam smażenia! Niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  42. placki super. pierwszy raz robiłam i się udały. Dobre odciśnięta cukinia i dodałam trochę mąki (coś koło 1 dużej łyżki). Wyszły świetne. Sos bardzo pasuje. To danie zagości częściej w moim menu :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja bym na twoim miejscu te okropne tluszcze ogranoczyla a nie weglowodany

    OdpowiedzUsuń
  44. Jak mogę odmierzyć te 140g startej cukinii? Niestety nie mam wagi

    OdpowiedzUsuń
  45. Czy otręby pszenne mogę zastąpić płatkami owsianymi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale bardzo drobnych, ewentualnie można je wrzucić na minutkę do blendera :-)

      Usuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.