piątek, 15 czerwca 2012

W między czasie "coś na szybko"

Jeszcze długo przed wyjazdem dostałam do przetestowania kilka produktów firmy SYS.
Już wcześniej miałam okazje korzystać z suszonych warzyw owej marki, które
uważam, za bardzo przydatne w życiu codziennym (np suszone buraki).
Tak czy inaczej, tym razem padło na dania gotowe, wypróbowałam ryż ze szpinakiem i ryż z jabłkiem i rodzynkami oraz dwie zupy - z soczewicy i botwinkową.


Co do zup - są to faktycznie dania w pełni gotowe i tak jak botwinkowa jakoś mnie nie zachwyciła, tak na prawdę zupa z soczewicy jest godna polecenia! Dodałam do niej tylko trochę suszonej włoszczyzny, którą również dostałam - była pyszna i treściwa, jak dla mnie nie wymagała doprawienia.

Co do ryżu, o obie opcje to taka "podstawa" do dania - ryż ze szpinakiem to po prostu ryż z suszonym szpinakiem, opcja druga - ryż + suszone kawałki jabłka i rodzynki.


Z obu stworzyłam dwa proste dania "na szybko"

Ryżowe babeczki z cynamonem
Na 2 porcje
  • 1 paczka ryżu z jabłkami i rodzynkami SYS
  • garstka posiekanych orzechów włoskich
  • 4-5 suszonych moreli
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka miodu
  • 1/2  łyżeczki soli
  • 100 ml mleka
  • 300 ml wody 



W rondelku gotujemy wodę z mlekiem, rozpuszczamy w niej łyżkę miodu i sól.
Gdy woda zacznie wrzeć, wsypujemy do niej 1 paczkę produktu SYS i gotujemy około 15-20 minut często mieszając, aby ryż się nie przypalił.
Po skończeniu gotowania zostawiamy całość pod przykryciem na kilka minut, aby ryż wchłonął resztę wody, następnie dodajemy posiekane orzechy, pokrojone morele oraz cynamon i dokładnie mieszamy.

Gotową, gęstą masę przekładamy do dwóch małych miseczek i po ostygnięciu odkładamy do lodówki na 1-2 godziny.
Po tym czasie "babeczki ryżowe" wyciągamy na talerzyki (użyłam wybieraka do ciasta).

Smaczny deser - można podawać z jogurtem lub słodką śmietanką.


Ryż se szpinakiem, kurczakiem i fetą
Na 2 porcje
  • 1 paczka ryżu ze szpinakiem SYS
  • 150 g piersi z kurczaka
  • 50 g sera feta o niskiej zawartości tłuszczu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1 ząbek czosnku
  • 350 ml wody



Jedną paczkę gotowego dania SYS gotujemy w osolonej wodzie około 15-20  minut.

W między czasie na patelni podsmażamy pokrojonego w kostkę kurczaka, którego doprawiamy odrobiną soli, pieprzu i granulowanego czosnku.

Gdy ryż będzie już gotowy, przelewamy go razem z resztą pozostałej wody na rozgrzaną patelnię z kurczakiem i "gotujemy" na małym ogniu kilka minut co jakiś czas mieszając.

Po odparowaniu wody dodajemy kawałki sera feta oraz wyciskamy ząbek czosnku i całość dokładnie mieszamy, ewentualnie doprawiamy większą ilością pieprzu do smaku.

** Polecam nie używać zbyt dużej ilości soli do gotowania ryżu i do mięsa, ponieważ danie jest wystarczająco słone z racji sporej ilości fety.




Tak czy inaczej - moim faworytem stanowczo jest zupa z soczewicy :-) Polecam!

    8 komentarzy:

    1. fajny pomysł ; ) rany rany ile tych gotowych produktów ostatnio wchodzi na rynek ;p

      OdpowiedzUsuń
    2. podoba mi się ta propozycja :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Mam pytanie odnośnie ryżu brązowego, czy to prawda, że ryż po ugotowaniu ma mniejszą ilość kcal na 100 g niż przed ugotowaniem? ;-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nic mi na ten temat nie wiadomo :) jedyna zmiana może nastąpić w indeksie glikemicznym - tutaj np wiem, że w przypadku rozgotowania makaronu bardzo wzrasta w stosunku do takiego "al-dente".

        Usuń
      2. Tylko zwróc uwagę na ilość nieugotowanego ryżu...a ilość ugotowanego...przy wadze 100g. Ryż ugotowany jest cięższy.

        Usuń
    4. A jednak ja jakoś nie umiem się przekonać do dań gotowych...

      OdpowiedzUsuń

    Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.