środa, 6 czerwca 2012

A jaka jest Twoja ulubiona sałatka?

Bo moja jest bardzo prosta.
Nie pamiętam, kiedy zaczęłam ją przygotowywać, ale chyba przeszła parę rewolucji.
Kto by pomyślał, że kiedyś polubię oliwki? Ja na pewno nie...
Sałatek jest mnóstwo, ale warto podzielić się tą ulubioną :-) a Wy macie swoją? 




Moja ulubiona sałatka z kalafiorem i jajkiem
Przepis na 1 dużą porcję

  • 150 g kalafiora
  • 1 duży pomidor
  • kilka zielonych oliwek
  • 3 łyżki kukurydzy (opcjonalnie)
  • 1 jajko
+ sos
  • 70 ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki soli



Kalafior gotujemy w lekko osolonej wodzie (lepiej, żeby nie był zbyt rozgotowany).

Równolegle w rondelku gotujemy jajko na twardo.

Pomidor kroimy w sporą kostkę, dodajemy poprzekrawane w pół oliwki oraz kukurydzę,

Ugotowanego kalafiora rozdrabniamy na mniejsze różyczki, jajko kroimy w kostkę i dodajemy do reszty składników.

Całość polewamy sosem jogurtowo musztardowym (jeśli ktoś nie przejmuje się kaloriami - bardzo dobrze sprawdza się również wersja z sosem jogurtowo-majonezowym).



20 komentarzy:

  1. to jest dobre pytanie, nigdy się nie zastanawiałam nad ulubioną sałatką, ha! teraz robię ich tak mało, że trzeba to zmienić i się w końcu dowiedzieć, Twoja pewnie też wypróbuję ; ))

    OdpowiedzUsuń
  2. u nigdy takiej nie jadłam, czas spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie moja ulubiona to szpinak, feta, żurawina i pestki dyni (nie będę wklejać linka do tej sałatki żeby nie było, że spamuję;)
    Kalafior bardzo lubię więc pewnie Twoja też by mi posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe polaczenie smakow. KAlafior z oliwkami inspirujace (:

    OdpowiedzUsuń
  5. Z oliwkami chyba każdy miał kiedyś problemy. Nie wyssaliśmy ich z mlekiem matki :-) Zresztą nawet do oliwy z oliwek musiałem się trochę przyzwyczajać.
    A ulubiona sałatka... Za każdym razem, każdą sałatkę robię z pewnością inaczej. Przy sałatkach to właśnie fantazja i zawartość kuchni/lodówki grają pierwsze skrzypce.

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kalafior w sałatkach :) zapraszam do mnie na jedną z moich ulubionych sałatek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdecznie zapraszamy na castingi do nowego programu

    kulinarnego MasterChef w tvn

    W linku informacja o programie:

    http://www.tvn.pl/showbiz/kultowy-show-kulinarny-na-antenie-tvn-zglos-sie,47571,934.html


    Pozdrawiamy,

    Redakcja,
    MasterChef
    masterchef@tvn.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam sałatke ze świeżego szpinaku i granatu...pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. sama ostatnio przełamałam się- mimo, że nie lubię oliwek, zrobiłam sałatkę, bardzo mi smakowała i zmieniła podejście do nich ;)
    ta jest bardzo apetyczna :>

    OdpowiedzUsuń
  10. ja uwielbiam chyba wszystkie sałatki! ta wygląda pysznie, mniam :>

    OdpowiedzUsuń
  11. a gdzie tabela kaloryczności ? ;<

    OdpowiedzUsuń
  12. O, pyszności! Odkładam sobie Twój przepis na boczek - do wypróbowania ;) Na pewno będzie mi smakować, choć rzadko jem sałatki w tym stylu. Najbardziej lubię takie na sałatach albo szpinaku, bez sosu, za to łączące warzywa i owoce. Do tego jakiś ser (mozarella, feta) albo rybka (łosoś!). To mój klasyk, który zawsze się sprawdza ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja ulubiona to brokułowa z kukurydzą i serem typu Bałkańskiego z Lidla, oczywiście polana sosem czosnkowym, Twój przepis na pewno wypróbuję, zapowiada się pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja robię sałatkę z brokuła, fasoli szparagowej zielonej, jajka, pomidora, sera fety i papryki wszystko mieszam jest pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Będzie w sam raz na 10h praktyk :) a ulubiona... brokułowa albo z makaronu ryżowego z szynką, zielonym ogórkiem i sezamem

    OdpowiedzUsuń
  16. sałatki z kalafiorem są mega :D idealne na lato :) a moja ulubiona to: brokuł, pomidorki koktajlowe, winogrona ciemne, pomidory suszone, polane sosem jogurtowo-majonezowo-czosnkowym i posypane prażonymi płatkami migdałów ;) niebo w gębie.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam wszystkie składniki pod ręką, zrobię jeszcze dzisiaj na kolację! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha, właśnie zrobilam z podwójnej porcji i dobrze trafiłam bo mężowi zasmakowala. Polowy juz nie ma ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przed chwila zrobiłam- wyszła przepyszna! Jednak pominelam oliwki i dodałam swiezego koperku. :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.