poniedziałek, 28 maja 2012

Wirtualne naleśnikowanie z Dietetycznie siostro!

Parę dni temu spotkała mnie bardzo miła propozycja ze strony Ani, która jest współautorką 
jednej z moich ulubionych stron z kulinarnymi, lekkimi przepisami- Dietetycznie siostro!


A mianowicie - wirtualne gotowanie - z racji mojej sesji i małej ilości czasu, jako potrawę wybrałyśmy naleśniki na słodko - oto i moja wersja, mam nadzieje, że nasze przepisy przypadną Wam do gustu :-)




Imbirowe naleśniki z serkiem i rodzynkami
Przepis na około 6 sztuk naleśników


Na ciasto naleśnikowe:
  • 2 jaja
  • 70 ml mleka
  • 30 ml wody
  • 20 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 10 g otrębów pszennych
  • 1/2 łyżeczki imbiru w proszku
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Na serek:
  • 250 g chudego twarogu
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki stewii (można zastąpić cukrem lub miodem)
  • 40 g rodzynek sułtańskich
  • 1 jabłko
  • 1 łyżka utartego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki imbiru
Do polania:
  • 100 ml jogurtu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki kardamonu
  • rodzynki


Składniki ciasta naleśnikowego mieszamy dokładnie za pomocą trzepaczki lub miksera.
Konsystencja powinna być dość rzadka i łatwo rozprowadzająca się po rozgrzanej patelni.

Małe porcje ciasta wylewamy na rozgrzaną patelnię z nieprzywierającą powłoką i szybko rozprowadzamy je po całej powierzchni, po 1-2 minutach obracamy naleśnik na drugą stronę i smażymy jeszcze kilka chwil.

Co ważne - ciasto w misce każdorazowo przed wylaniem na patelnie należy dokładnie zamieszać, ponieważ otręby opadają na dno naczynia.


Gdy naleśniki będą już gotowe - przygotowujemy nadzienie, czyli słodki serek.
Jabłko ucieramy na dużych oczkach tarki, dodajemy je do chudego twarogu i łączymy z jogurtem, przyprawami i środkiem słodzącym (lub oczywiście, dla tych, którzy nie stosują słodzików - 10 g cukru lub 2-3 łyżeczki miodu).
Następnie dodajemy utarty imbir (tym razem na małych oczkach tarki) oraz rodzynki i całość dokładnie mieszamy.

Chociaż książkowo naleśniki z nadzieniem słodkim powinny być składane "w chusteczkę", ja swoje zawinęłam trochę jak krokiety - ruloniki z zamkniętymi bokami.


Gotowe naleśniki polewamy jogurtem naturalnym z kardamonem, cynamonem i dodatkową porcją rodzynek.





Fajne takie wirtualne gotowanie.. :) Tymczasem.. byle do piątku!

16 komentarzy:

  1. Pychota! Widzę, że zaopatrzyłaś się już w stewię - ja czekam na wypłatę cierpliwie. Fajny pomysł żeby ciastu nadać dodatkowe smaki - imbir, cynamon - to moje ulubione!
    Dzięki za wspólne gotowanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają przepysznie, a do tego takie zdrowe! mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham takie naleśniki, a pełnoziarniste najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można użyć mąki pszennej pełnoziarnistej? ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to bosko wygląda i smakuje na pewno też!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam imbir ale w naleśnikach jeszcze nie próbowałam i czas to zmienić. Bardzo smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama nie lubi imbiru za bardzo, ale myślę, że jakbym dodała i nic jej nie powiedziała to zmieniłaby zdanie :D

    Dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. boskie naleśniki - i te z serem i rabarbarowe - MNIAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Nalesniczki zawsze się sprawdzają, same pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają super smacznie zarówno u Ciebie jak i u sióstr:)

    OdpowiedzUsuń
  11. można prosić o policzenie kaloryczności na sztukę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dodałam tabelkę z wartościami odżywczymi :)
      1 sztuka to około 144 kalorie, gdy użyjemy cukru będzie to około 155.

      Usuń
  12. Absolutnie te naleśniki są rewelacyjne !!! ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychota! Nigdy wcześniej nie jadłam czegoś tak pysznego! Bardzo dziękuję za przepis i możliwość wypróbowania go.

    MagdaM46

    OdpowiedzUsuń
  14. jeśli nie mam teflonowej patelni mogę użyć odrobinę oleju (chyba nic się nie stanie :) )?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.