czwartek, 24 maja 2012

Śniadaniowe, orkiszowe, stracciatella

Z góry przepraszam, za przestoje, które mogą w najbliższych dniach nastąpić,
ale natłok materiału na egzaminy, który muszę przyswoić w dość krótkim czasie 
mnie przytłacza i nie mam nawet siły nic sensownego przygotować poza koktajlem z truskawek..
Także na razie wyciągam muffiny na czarną godzinę :)




Orkiszowe muffiny stracciatella

  • 220 g mąki pszennej tortowej
  • 30 g otrębów orkiszowych
  • 20 g płatków owsianych błyskawicznych
  • 40 g cukru brązowego
  • 5 g cukru waniliowego
  • 20 g oleju rzepakowego
  • 15 g utartej gorzkiej czekolady
  • 200 ml mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 1 jajo
 

Wszystkie składniki oprócz czekolady łączymy łyżką w naczyniu
(kolejność dodawania składników jest dowolna).

Czekoladę ucieramy na najmniejszych oczkach tarki i na samym końcu łączymy delikatnie z resztą masy.

Nakładamy po jednej dużej łyżce ciasta do foremek i pieczemy 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



Muffiny są "śniadaniowe" - bo z racji braku owoców czy nadzienia są stosunkowo "suche" - dlatego polecam przekrawać je w pół i smarować np dżemem lub kremowym serkiem.
Albo po prostu standardowo - do kawki :-)



Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Jak na muffiny "na czarną godzinę" to one wyglądają mega apetycznie. Mega :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ja też mam sesję, ale ostatni egzamin mi został :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają pysznie! i zdrowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. i na czas mojej sesji takie muffiny by się przydały ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak muffinki do chrupania między notatkami

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajne:) to powodzenia w czasie sesji:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak myślisz można dać do środka trochę dżemu przed pieczeniem? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agato, czy wg Ciebie takie silikonowe foremki są zdrowe? Czy jakieś toksyczne związki nie przenikają do pieczonego w nich jedzenia? Jeśli są ok, to jakiej marki polecasz? Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.