środa, 9 maja 2012

Kakaowe naleśniki z sosem bananowym

Nigdy nie byłam mistrzynią naleśników, jakoś wole omlety.
Naleśniki zawsze mi się rwały albo wychodziły za grube.
Ale dzisiaj się udały! Cieniutkie, pyszne, kakaowe z mąki żytniej..
I wszystkie zjadłam sama, a co! Potrzebuje energii do nauki.


No.. energii do szukania motywacji do nauki.. :)




Kakaowe naleśniki z sosem bananowym

 Na ciasto naleśnikowe:
  • 25 g mąki żytniej
  • 5 g otrębów pszennych
  • 2 jajka
  • 100 ml mleka
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka miodu
Na słodki twarożek
  • 70 g chudego twarogu
  • 50 ml jogurtu
  • cynamon
  • 1 łyżka miodu
Na sos bananowy
  • 50 g banana
  • 50 ml jogurtu 0%



Do miski wbijamy 2 jajka, wlewamy mleko, miód, wsypujemy mąkę, kakao i otręby i dokładnie mieszamy trzepaczką, tak aby powstało niezbyt gęste ciasto naleśnikowe.

Na dobrze rozgrzaną patelnie (!) wylewamy odrobinę ciasta i szybko rozprowadzamy jego cienką warstwę po całej jej powierzchni.

Po 1-2 minutach smażenia na małym ogniu - obracamy na drugą stronę na kolejną minutę.

W ten sposób powinniśmy uzyskać około 6 naleśników.



Jako dodatek przygotowujemy słodki cynamonowy serek dodając do chudego twarogu odrobinę jogurtu, miodu i cynamonu.

Całość polewamy sosem bananowym - wystarczy zblenderować banana z 2-3 łyżkami lekkiego jogurtu naturalnego.



26 komentarzy:

  1. Mniam... Takiego połączenia jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakiego typu mąki żytniej używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka żytnia Gdańskie Młyny :)

      Usuń
  3. Te wyszly idealne - a z bananowym sosem musza smakowac pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. To musiało być pyszne, ja właśnie rzadko robię kakaowe, a nawet wcale :P Trzeba uzupełnić zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze jak ja robiłam naleśniki zytnie na duzej pateni to strasznie sie kleiły :( czy tomozlewe ze dałam wode gazowana

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam naleśniki :) a już z sosem bananowym wręcz kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy przepis, muszę koniecznie wypróbować, bo wyglądają pysznie :)


    pozdrawiam i zapraszam na:
    verde-scuro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają niezwykle smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  9. Dlaczego mi się oprzyklejaly do patelni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, że to wina patelni. Ja niestety dopiero po latach dorobiłam się takiej, na której spokojnie moge wszystko smażyć bez tłuszczu i nic sie nie przypala ani nie przykleja :)

      Usuń
  10. Wyglądają niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Są śliczne, ja bym chyba 19 musiała usmażyć, żeby mi chociaż 20 taki ładny wyszedł :D

    OdpowiedzUsuń
  12. też czasem mam ochotę na taką zdrową porcję naleśników ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale bosko wyglądają! Chyba sobie takie zrobię, bo mi motywacja do nauki uciekła, szukanie jej jest energochłonne :>

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama często robię naleśniki, ale muszę przyznać że nie wyglądają tak apetycznie jak Twoje ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kakao i banany - dla mnie połączenie idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  16. 'potrzebuję energii do szukania motywacji do nauki'... skąd ja to znam! :D Hm, naleśniki wyglądają na lepsze źródło energii niż lody waniliowe o 23:00... :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają bajecznie. I penie tak smakują;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ile waży jeden naleśnik?

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie kakao dodałaś? takie słodkie czy gorzkie do wypieków?

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne i bardzo sycące naleśniki. Ja niestety nie mam takiej fajnej patelni jak ty ale odrobina oliwy rozprowadzona wacikiem po gorącej patelni wystarczyła i naleśniki się udały.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.