wtorek, 24 kwietnia 2012

Zgdanij kotku co mam w środku?

Ciasto zupełnie spontaniczne, bardzo proste i bez specjalnych "utrudnień"
w postaci otrębów, pełnoziarnistej mąki lub innych moich wymysłów.
Zgrałam się z nagłą informacją o popołudniowej wizycie rodziny, a że
gorące drożdżowe niezawodne.. i różne pyszności może skrywać!
 

Drożdżowy zawijas
  • 370 g mąki pszennej typ 550
  • 1 jajko
  • 1 szklanka ciepłego mleka (200 ml)
  • 60 g cukru
  • 10 g cukru waniliowego
  • 30 + 5 g masła
  • 25 g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki kardamonu
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 40 g rodzynek sułtańskich
  • 1 duże jabłko



Do ciepłego mleka dodajemy łyżeczkę cukru oraz wkruszamy drożdże, dokładnie mieszamy
i odstawiamy na około 10 minut aż rozczyn zacznie się pienić.

Do mąki dodajemy cukier, 1 łyżeczkę kardamonu, rozpuszczone masło, jajko i gotowy rozczyn,
a następnie wyrabiamy elastyczne ciasto, które powinno wyrastać około 60 minut.

Gdy podwoi swoją objętość rozwałkowujemy je na stolnicy (podsypujemy lekko mąką)
na prostokąt o grubości około 3-4 mm, który posypujemy obficie cynamonem.
Utarte na dużych oczkach jabłko równo rozkładamy na cieście, następnie nakładamy rodzynki
i posypujemy kardamonem.




Zwijamy w miarę ciasno w rulon wzdłuż dłuższego boku i ostrożnie przenosimy
do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.

Wierzch zawijasa smarujemy delikatnie rozpuszczonym masłem (można użyć mleka lub jajka).

Piec w temperaturze 180 stopni 35 minut.


9 komentarzy:

  1. oh, piękny zawijas! :) u mnie od wczoraj na blogu, niemalże identyczny, acz karmelowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietne, takie sniadaniowe bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oo jabłka w środku!?:)
    pychota.

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam a wygląda pysznie!

    obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie ciasta, na szybko i smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie zakręcone niespodzianki w cieście. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bosko! Chętnie bym zabrała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. czasmi trzeba upiec cos "normalnego" zeby nie wjsc z wprawy ;p

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.