czwartek, 5 kwietnia 2012

Problemy z trawieniem? Ten koktajl jest dla Ciebie

Dobry koktajl - czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Zbawienne działanie suszonych owoców jest powszechnie znane, 
w tym w szczególności śliwek, już trzy dziennie powinny pomóc jeśli męczą nas np. zaparcia.
Daktyle natomiast są dobrym źródłem magnezu i żelaza, a ich działanie
porównywane jest do aspiryny - działają przeciwzakrzepowo i przeciwbólowo.
Dodatkowo jeśli o koktajle chodzi, to gdy używamy np kefiru to też oczywiście
uzupełnia florę bakteryjną naszych jelit, zmniejsza wzdęcia.
Samo zdrowie!



Daktylowy koktajl z migdałami i suszonymi śliwkami
Przepis na jedną porcję koktajlu


  • 200 ml kefiru 0%
  • 4 całe suszone daktyle
  • 3 suszone śliwki
  • 2 łyżeczki rodzynek sułtańskich
  • 2 łyżeczki płatków migdałowych
  • cynamon do ozdoby
  • (opcjonalnie 1 łyżeczka miodu)


Nie wiem czy to nie za wcześnie, na dodatek taki mało świąteczny wpis ale... Wesołych!

22 komentarze:

  1. Kurczę , wygląda pięknie, ale czy tak samo smakuje?? Ja lubię takie eksperymenty, bo niestety często muszę z nich korzystać. Pewno po świątecznym objedzeniu się taki koktajlik przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo smakował, ale wiem, że dużo osób nie lubi suszonych śliwek. Plusem też jest to, że nie trzeba dosładzać bo jest na prawde słodki :)

      Usuń
  2. Daktylowy? Czyli miały być daktyle? Czy figowy? chyba daktyle prawda?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście daktyle, dzięki za poprawkę :)

      Usuń
  3. Taki koktajl to super sprawa, w sam raz na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniaaam, pyszny i zdrowy, ja bym dodała jeszcze pół banana, bo kocham połączenie banana i nabiału. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. naturalna słodycz daktyli i śliwek - musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo dobry pomysł!:)
    ale suszone śliwki... ekhm ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. + siemię lniane zmielone= efekt gwarantowany!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś będę próbować z siemieniem lnianym i morelami :) bez śliwek,bo nie mam :/

      Usuń
  8. zrobiłam bez daktyli i też wyszedł pyszny, choć dosłodziłam miodem a do tego placuszek z musli z otrebami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O i dowiedziałam się plusów o daktylach, które przejadły mi się po tym jak na raz zjadłam całe opakowanie i mnie zasłodziło haha, może wrócę do nich, jako z dodatkiem właśnie do koktajli ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na bakaliowy koktajl!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ponieważ często tutaj zerkam to chciałam złożyć najlepsze życzenia z okazji Świąt!
    Jak zwykle czekam na przepisy na jakieś pyszności☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki bardzo za życzenia Agato! Smacznych, miłych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wole napić się pewniaka :P czyli herbatki zziołowej http://www.naturala.pl/Produkt/70/ziele_krwawnika_-_herbatka_ekologiczna

    OdpowiedzUsuń
  14. a czy rodzynki też blendujemy ze wszystkimi produktami?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.