wtorek, 6 marca 2012

Lekka tarta z pikantnym kurczakiem na orkiszowym spodzie

Scroll down for english

Podczas pobytu w Szwecji stałam się posiadaczką fantastycznej formy na
dwuosobową tartę. W piątek miała okazje zadebiutować pod moim najnowszym
pomysłem na wykorzystanie kurczaka, czyli tartą z mozzarellą light, jajkiem
i pomidorkami koktajlowymi, która jak zwykle bardziej przypominała pizzę.. :)



Lekka tarta z pikantnym kurczakiem i mozzarellą light
Cała tarta o średnicy 22 cm to ok 910 kcal, spora porcja dla 2 osób

Na spód:
  • 70 g mąki pszennej
  • 15 g otrębów orkiszowych
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 żółtko
  • 40 g jogurtu naturalnego
  • 15 g margaryny
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Na wypełnienie:
  • 150 g piersi z kurczaka
  • 1 kula mozzarelli light (120g)
  • 70 ml jogurtu naturalnego
  • 1 jajo + białko z jaja zużytego do spodu
  • 1 łyżka oregano
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 1 łyżeczka sproszkowanego chili



Na stolnicę wysypujemy mąkę, otręby i łączymy z resztą składników zagniatając jednolite ciasto, które powinno być elastyczne i nie kleić się do dłoni (można użyć podstawowego programu maszyny do pieczenia chleba, która zagniecie za nas ciasto lub pomóc sobie mikserem).

Ciasto rozwałkowujemy na cieniutki, okrągły placek, układamy go w formie i robimy kilka dziurek widelcem, żeby powietrze nie tworzyło bąbli.
Zapiekamy około 15 minut w 180 stopniach, następnie studzimy (można wyjąć z formy na ten czas)

Pokrojonego w kostkę kurczaka podsmażamy na suchej patelni wcześniej doprawiając go solą i chili, a gdy będzie już gotowy wsypujemy kawałeczki na ostudzony spód tarty.


Mozzarellę utrzeć na największych oczkach tarki lub bardzo drobno poszatkować i w misce połączyć z resztą jogurtu, jajkiem oraz oregano (około 1 łyżeczki).
Całością zalać kurczaka i rozprowadzić równo łyżką.

Pomidorki koktajlowe wymyć i poprzekrawać w połowie, a następnie poukładać na wierzchu tarty, delikatnie docisnąć. Po wierzchu można posypać całość solą ziołową i/lub innymi ziołami.


Piec w 180 stopniach ok 35 minut.


English version
Ingridients (tart for 2 people)
At the bottom:
  •      70 g of wheat flour
  •      15 g of bran
  •      1 teaspoon salt
  •      1 teaspoon oregano
  •      1 egg yolk
  •      40 g of natural yoghurt
  •      15 g margarine
  •      1/2 teaspoon baking powder
For filling:
  •      150 g chicken breast
  •      1 ball of mozzarella light (120g)
  •      70 ml of plain yogurt
  •      1 egg + egg white used for the bottom
  •      1 tablespoon oregano
  •      a few cherry tomatoes
  •      1 teaspoon chili powder

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam tarty! rewelacyjna, lekka propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka propozycja mi pasuję, tarta wygląda bardzo smacznie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna tarta i w dodatku z kalorycznością nie jest tak źle. Do wypróbowania : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj chyba wiem co bedzie na obiad!
    Mam małe pytane - czy otręby muszą być orkiszowe czy mogą być jakieś inne? Bo orkiszowych szczerze mówiąc nie widziałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, mogą być np pszenne :)
      Ja orkiszowe znalazłam w sieciówce "simpley" z tej ekologicznej serii 0,5 kg paczka kosztowała mnie całe 2,50 ;-)

      Usuń
  5. boska tarta :D ja żałuję, że moja jest taka wielka :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ty mnie rozumiesz, takie przepisy to jak manna z nieba :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Foremki zazdraszczam - moja jest okropnie duza. Z drugiej strony nie ma tego zlego, bo dzieki temu moge zawsze zabrac kawalek tarty do pracy :) Twoja lajtowa tarta bardzo mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie! Już kombinuję co by tu zrobić na obiad;) Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką fanką orkiszu w kuchni! Że o tarcie nie wspomnę :P Połączenie musiało wyjść rewelacyjnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobię w sobotę taką dla rodzinki, może mnie nie znienawidzą za to, że jest kurczak a nie 'mięso' (bo przecież kurczak to nie mięso) ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Mozarella + pomidorki a do tego kurczak!:) jestem w niebie! ^^^ :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale jestem głodna... Smakowicie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  13. super:) orkiszowej jeszcze nie pieklam......

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapiszę sobie przepis na spód, interesujący. Wypełnienie tez bardzo kuszące :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis, blog jest bardzo interesujący :)z pewnością jeszcze nie raz go odwiedzimy...

    OdpowiedzUsuń
  16. z miłą chęcią bym się taką tartą poczęstowała :).

    OdpowiedzUsuń
  17. taki mały detal: białko jajka po ingliszu to egg white a nie jakieśtam proteiny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, śpieszyłam się i skopiowałam z translatora, dzięki.

      Usuń
  18. Bardzo smakowicie wygląda. ; )
    świetny przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja tarta właśnie siedzi w piekarniku :) jeszcze 13 minut i jedzonko ;) przepis troszkę zmodyfikowałam, jak to zwykle ja ;) zamiast otrębów orkiszowych użyłam żytnich, a zamiast pomidorków pieczareczki, które kocham :) Już się nie mogę doczekać :) Dziękuję za przepis, zapowiada się przepyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo prosze o proporcje na foremke 27 cm :))

    OdpowiedzUsuń
  21. To już drugi przepis, z którego skorzystałam - extra! Na pewno będę tu często zaglądać ;) I uważaj bo na fb ktoś się podpisuje pod Twoimi przepisami :( Karola

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.