poniedziałek, 12 marca 2012

Kurczak w miodzie i sezamie - zapraszam do akcji

Dokładnie 24 godziny temu ruszyła moja pierwsza akcja na durszlaku :
"Co z tym kurczakiem?" - link tu; KLIK
Nie ukrywam, że kurczak jest mi na diecie niezbędny i znudzona już nim jestem
okrutnie, więc pomyślałam, że bezczelnie Was wykorzystam i namówię
do podzielenia się ulubionymi sprawdzonymi (lub też nie) przepisami na jego wykorzystanie.


A ja dziś jak na organizatora przystało, z lekkim opóźnieniem przekazuje startowy wpis..


Pikantny kurczak w miodzie z sezamem i otrębami
  • Pierś z kurczaka (u mnie ok 100 g)
  • 2-3 łyżeczki sezamu
  • 1 łyżka miodu
  • 3/4 łyżeczki chili
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka otrębów (użyłam orkiszowych)

Przygotowaną, oczyszczoną pierś z kurczaka tniemy na długie i cienkie paseczki, które następnie nacieramy solą i chili i pozostawiamy w lodówce na około godzinę.

Po upływie tego czasu rozgrzewamy patelnię, na której na średnim ogniu rozpuszczamy miód.
Kurczaka posypujemy sezamem i otrębami, podsmażamy na miodzie co jakiś czas obracając i ewentualnie dodając większą ilość sezamu (ja jeszcze dodatkowo posypałam delikatnie chili).

Do kompletu z kurczakiem na słodko u mnie wylądowały słodkie ziemniaki w towarzystwie zwykłych i paru pomidorków koktajlowych, całościowo bardzo lekkie danie, smacznego! ;-)

Raz jeszcze zachęcam do udziału w akcji:

Kod należy skopiować i wstawić na swoją stronę.
Co z tym kurczakiem?

9 komentarzy:

  1. takiego kurczaka to z chęcią bym wciągnęła, lubię z taką miodową marynatą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurczak smażony na miodzie? muszę koniecznie wypróbować. bo u mnie w kuchni również bez kurczaka ani rusz, będę śledzić akcję z wielką ciekawością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis. Ja w ten sposób (miód+sezam) marynuję pałeczki z kurczaka i zapiekam w piekarniku. Próbowałam nawet z łososiem i wyszło pysznie :) Miód i mięso to ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z chęcią pogotuję, akurat prowadzę akcje o gotowaniu na parze i planuję kurczaka na parze;)) a propozycja potrawy taka jaką lubię ciekawa, smaczna i pikantna;)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam bloga,ale pomysłem na kurczaka mogę się podzielić ;) W tej wersji - u mnie znika w kilka chwil ;) Z podanych proporcji wychodzi ok.6 średnich porcji : 3 piersi z kurczaka [ pojedyncze], przyprawa do gyrosa lub meksykańska, 1 duża cebula, puszka czerwonej fasoli, puszka pomidorów bez skórki, papryka- wedle uznania, ja zwykle daję jedną dużą czerwoną [ może być nawet konserwowa ze słoika jeśli brak świeżej]. I tak : kurczaka kroimy w kostkę, oprószamy przyprawą i smażymy na 3 łyżeczkach oleju. cebulę szklimy, dodajemy do niej paprykę pokrojoną w kostkę i dusimy aż papryka zmięknie. Kurczaka i paprykę przerzucamy do większego garnka,dorzucamy fasolę, pomidory i mieszamy.Dusimy na małym ogniu wszystko razem jeszcze ok.30 minut,doprawiamy wedle uznania solą, pieprzem, słodką/ostrą papryką [ co kto lubi ;) ]. Podajemy z ryżem.

    OdpowiedzUsuń
  6. kurczak, miód, sezam - kupuję w całości :).

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo a nie widziałam tej kurczakowej akcji...muszę mojemu panu powiedzieć to się ucieszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. dzisiaj zrobię podobne, z miodem, musztardą i sezamem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy miód podczas smażenia nie przypala się:)? Nigdy nie smażyłam na samym miodzie, a wiem, ze marynaty z jego dodatkiem szybciej się przypalają.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.