czwartek, 8 marca 2012

Kto to widział "spaghetti" na słodko?

Odkryłam ostatnio w tesco całkiem pokaźną półkę z makaronami pełnoziarnistymi.
Udało mi się nawet wyłowić takowy w formie nitek do spaghetti, więc zachęcona wizją
owego pysznego dania oczywiście wrzuciłam go do koszyka.
Ale pare dni później, jak to ja, wróciłam głodna z zajęć, mięso zamrożone na kamień, 
bo oczywiście nie wrzuciłam go dzień wcześniej do lodówki no i cóż mogłam począć,
trzeba sięgnąć po ser!
Makaronowe rurki lub świderki z serem i cukrem to jeden z charakterystycznych smaków 
mojego dzieciństwa, ale postanowiłam go nieco urozmaicić. 



Pełnoziarniste spaghetti z cynamonowym twarogiem i imbirem.
  • 75 g makaronu pełnoziarnistego
  • 80 g twarogu (chudy lub półtłusty)
  • 2 łyżki mleka
  • cynamon
  • garstka rodzynek
  • łyżka startego imbiru
  • 1 łyżeczka miodu 


Odważony makaron wrzucamy do gotującej się lekko osolonej wody (można przełamać nitki w pół).

Gotujemy wg opisu na opakowaniu tak długo, aby makaron był raczej al dente.

W międzyczasie twaróg łączymy z miodem, cynamonem i mlekiem w jednolitą masę.

Imbir obieramy i ucieramy na najmniejszych oczkach tarki (można użyć mniejszej ilości).

Na gotowy, odcedzony makaron nakładamy serek, na wierzch utarty imbir, a całość posypujemy rodzynkami (myślę, że również świetnie pasowałyby orzechy) i ewentualnie odrobiną cynamonu.




Myślę, że to bardzo fajna propozycja przed treningiem lub innym wysiłkiem fizycznym, polecam :)

16 komentarzy:

  1. Ze spaghetti- czemu nie, i tak jest pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A może dodasz przepis do konkursu: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/makarony-swiata?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a chętnie, dzięki, jakoś przeoczyłam :)

      Usuń
  3. na słodko u mnie jest bardzo częśto :P zresztą na blogu mam też przepis :D hihi
    ja kupuję makaron durum! jest mega zdrowy i w biedrze tani :D

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię Cię dziewczyno, ale makaronowi na słodko mówię nie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, makaron z serem to super posiłek 'na szybko'.
    Twoja wersja wygląda smacznie, ja bym tylko rodzynki zamieniła właśnie np orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie, szybko i zdrowo. Uwielbiam taki makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  7. makaron na słodko bardzo dobry :).

    OdpowiedzUsuń
  8. szpageti na słodko, któż to widział ^^ mniamuśnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. It sounds really good! I'll have to find an online translator so I can try this.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam do głosowania na zwycięskie przepisy: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/04/pomozcie-wybrac-zwyciezcow.html

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja lubię z jabłkuszkami ostatnio robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. My rеlatіνes all the time saу that
    I am wastіng my time here at nеt, howeѵer I κnow I am gettіng familiarity eveгуday
    by reading theѕ good artiсles or rеvіews.


    Here is my ωeblog http://baby-Community.com/wiki/index.php5?title=Benutzer:SammyWIR

    OdpowiedzUsuń
  13. Pays delivery fees for youShipping charges can get expensive.
    Have you been perusing catalogs of car products and equipment?


    Feel free to surf to my website :: obd scanner

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.