czwartek, 2 lutego 2012

A z soczewicą?

No właśnie - suche nasiona roślin strączkowych - XI grupa produktów spożywczych,
powinniśmy je spożywać minimum raz w tygodniu: soczewica, groch, soja, fasola, bób, cieciorka..
Bardzo proszę - rączka do góry, kto jadł w przeciągu ostatnich 7 dni?
Jak nie - to przedstawiam bardzo fajną zupę, która należy do tych treściwych i nawet moja mama
jest w stanie zaakceptować ją jako tzw "danie główne".


Pomidorowo - szpinakowa zupa z soczewicą i nutą imbiru
(na ok litr zupy)
  • 600 ml wody
  • 150 g czerwonej soczewicy
  • 100 g włoszczyzny (może być mrożona)
  • 5-6 kostek mrożonego szpinaku
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1,5 łyżeczki startego świeżego imbiru
  • pół łyżeczki sproszkowanego chili
  • (sól do smaku)

Soczewicę dwukrotnie płuczemy i wrzucamy do gotującej się wody,
przykrywamy i gotujemy ok 25 minut, dodajemy również włoszczyznę.

Pomidory z puszki blendujemy i dodajemy razem z przecierem pomidorowym i chili.

Imbir obieramy i ucieramy na drobnych oczkach, dodajemy do gotującej się zupy wraz z kawałkami zamrożonego szpinaku i mieszamy aż szpinak całkiem się "rozejdzie".

Zupę zabielamy śmietaną i ewentualnie doprawiamy solą do smaku.






    15 komentarzy:

    1. Ja podnoszę dwie rączki do góry i się poddaję! :D Do strączkowych to ja się zabieram jak przysłowiowy "pies do jeża". Chociaż ostatnio z nowej książki kucharskiej soczewica (po angielsku jakoś tak bardziej zachęcająco: "lentils") się tak ładnie uśmiecha, więc kto wie! :D

      OdpowiedzUsuń
    2. Zupa z groszkiem była wczoraj :) ale nie licząc wczoraj, to ostatni raz był chyba w październiku. Za to soczewicę szykuję na weekend :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Strączki jem zdecydowanie więcej razy w tygodniu. Może nawet codziennie... A soczewicę kocham, w zupach super :)

      OdpowiedzUsuń
    4. wczoraj zajadałam się podobną,treściwą i zdrową;)zupką!
      czerwona soczewica jest na prawdę smaczna;)

      OdpowiedzUsuń
    5. Świetna propozycja na sycącą i rozgrzewającą w te mroźne zimowe dni, zdrową zupkę ! Zdecydowanie na TAK ! ^^

      OdpowiedzUsuń
    6. :D a ja jadłam! moja rączka jest wysoko w górze :D ale na zupkę też chętna jestem :D

      OdpowiedzUsuń
    7. Kocham szpinak, kocham soczewicę, tylko nie tą śmietanę, ale wygląda smakowicie!

      OdpowiedzUsuń
    8. super pomysł!muszę ja wypróbować!uwielbiam warzywa strączkowe!

      OdpowiedzUsuń
    9. Agata!
      Ostatnio nie mogę się napatrzeć na Twoje zdjęcia i przepisy!:)

      OdpowiedzUsuń
    10. hm, jeśli o wygląd chodzi, nie czepiam się ;]
      ale podoba mi się to zaskakujące zestawienie smaków. bardzo niebanalne ;] i hm, może byc dobre!

      http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
      http://www.karmel-itka.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    11. U mnie jutro ciecierzyca:) No i zupę z ciecierzycy od czasu do czasu. Czasem fasolka. :) Też mam w głowie, żeby jeść więcej strączkowych, bo to zdrowie!

      OdpowiedzUsuń
    12. znalazłam, znalazłam, jakiś przepis na ciecierzycę, który w końcu mnie zainteresował! dzięki!

      OdpowiedzUsuń
    13. Nie ma nic złego z kostkach warzywnych, jeśli dbamy o to, co jemy?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dobrego na pewno nic w nich nie ma, natomiast 1 kostka bulionowa raz na jakiś czas (dobrze dobrana, bo mamy już na rynku takie z obniżoną zawartością soli i tłuszczu) raczej żadnych szkód nie poczyni :-)

        Usuń

    Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.