czwartek, 23 lutego 2012

W kwestii koktajli - jestem zielony

Kiedy mówimy o zielonych koktajlach, dużo osób reaguje alergicznie..
Zupełnie nie potrzebnie! 
Nie trzeba zaczynać o selerowo-cebulowo-porowych 
ostrych smaków, są dużo łagodniejsze i bogate w składniki mineralne i witaminy
warzywa, których możemy do tego celu wykorzystać - na przykład szpinak - bardzo
dobre źródło witaminy C i żelaza, którego na diecie często nam brakuje.


Koktajl szpinakowo owocowy

  • 200 ml jogurtu pitnego 0%
  • 50 g mrożonego szpinaku
  • 50 g mrożonego banana
  • 50 g kiwi
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 1 łyżeczka otrębów

Wszystkie składniki rozdrabniamy i wrzucamy do naczynia, a następnie blenderujemy.
Miód można zastąpić słodzikiem, jeśli ktoś stosuje, a mrożone owoce/szpinak świeżymi.


A Wy jesteście czasem zieloni, czy raczej tradycyjnie?

    15 komentarzy:

    1. Bardzo takie lubię. Dla niektórych odstraszające, ale są naprawdę pyszne :D

      OdpowiedzUsuń
    2. Boskie uwielbiam połączenie kiwi szpinaku pietruszki i gruszki czasem dorzucam też selera, ale czy połączenie owoców z mlekiem i mleczkami nawet migdałowym nie wpływa na fermentację owoców i cięższe ich trawienie? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zarówno "napoje owocowo warzywne z mlekiem" jak i "koktajle owocowo mleczne" należą do zalecanych napojów diety łatwostrawnej, więc na pewno nie wywołują żadnych "rewolucji" ;-)
        Natomiast gruszka należy do owoców ciężkostrawnych, więc na to można zwrócić uwagę :)

        Usuń
    3. Super! :) Weekend się zbliża, trochę czasu będzie. Myślę, że taki super koktaji na śniadanie to dobra opcja. :)

      OdpowiedzUsuń
    4. cudowny, cudowny!
      wygląda rewelacyjnie.

      OdpowiedzUsuń
    5. uwielbiam szpinakowe koktajle. zwykle dodaję jeszcze mrożone/truskawki, co nienajlepiej wpływa na estetykę takiego śniadania (kolor robi się błotny) ale jest warte swojego smaku.

      OdpowiedzUsuń
    6. Uwielbiam szpinak, ale pod tą postacią jeszcze nie próbowałam :)

      OdpowiedzUsuń
    7. szpinakowego jeszcze nie piłam, ale kocham szpinak, więc czemu nie! :-)

      OdpowiedzUsuń
    8. Pysznie! Jeszcze takiego nie piłam!

      OdpowiedzUsuń
    9. ja połączyłam szpinak z bananem i truskawką i był pyszny. Z kiwi na pewno też spróbuję.

      OdpowiedzUsuń
    10. Nie robiłam takiego, ale wygląda zachęcająco :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Ostatnio zasmakowałam właśnie w połączeniu banana i szpinaku :)

      OdpowiedzUsuń
    12. To jest słodkie czy.. szpinakowe? :)

      OdpowiedzUsuń
    13. Moim zielonym faworytem jest sok z pietruszki :), ale chętnie spróbuję Twojego.
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń

    Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.