wtorek, 21 lutego 2012

I znów ten kurczak..

Ostatnio często zadaje sobie pytanie "co ja mam zrobić z tym kurczakiem?"
Mięso z piersi jest chyba najpopularniejszym wśród "chudych" mięs spożywanych
podczas diety, bardzo lubiane, szeroko dostępne, stosunkowo tanie i uniwersalne..
ale tak mi się już znudziło! Chyba założę akcje na durszlaku, żeby wydobyć od Was inspiracje ;-)
Tymczasem sprzedaję pomysł z mojego dzisiejszego obiadu - oprócz kurczaka to zawsze
jakiś pomysł na "przemycenie" warzyw do naszego jadłospisu.


Kurczak w sosie jogurtowo pomidorowym
przepis na 2 porcje - jedna ok 360 kcal
  • 2 dojrzałe pomidory
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 łyżeczka przecieru pomidorowego
  • 70 g jogurtu greckiego (użyłam "light")
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki sproszkowanego chili
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka soli
  • odrobina pieprzu
  • 130 g ryżu basmati
  • 200 g piersi z kurczaka


Mięso kroimy w kostkę, dodajemy 2 zgniecione ząbki czosnku, 1/2 łyżeczki soli oraz pieprz, wszystko razem "mieszamy" i zostawiamy na noc w miseczce (lub na pare godzin, kurczak w tym czasie przejmie trochę czosnkowego aromatu).


Sos przygotowujemy poprzez zblenderowanie reszty składników, które wcześniej rozdrabniamy.

Mięso podpiekamy na suchej patelni, a następnie zalewamy sosem i wszystko razem "gotujemy" na patelni kilka minut - całość trochę zgęstnieje.


Po nałożeniu sosu na ryż polecam całość posypać jeszcze oregano 
i dodać kolejną porcję witaminy C w postaci świeżej papryki :-) 
smacznego!

7 komentarzy:

  1. Fajna nieskomplikowana propozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie zestawy. A najbardziej na świecie jeśi chodzi o kurczaka lubię cytrynowego pikantnego kurczaka curry! Pyyycha! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł na smaczny i szybki obiad jak znalazł:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy nowy pomysł na kurczaka doceniam, bo to oczywiście najczęściej spożywane przeze mnie mięso :P
    I akcja na durszlaku jest całkiem dobrym pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smacznie ;) A jako, że powoli nudzą mi się przepisy na kurczaka, które znam, chętnie wypróbuję ten :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda apetycznie, wykonanie proste, mam chyba w takim raze pomysł na kolejny obiad :D

    lovewithmasterpiece.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. A jak jest z jogurtem? Czy on się nie zważy jak będziemy go gotować? Mi nigdy to nie wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.