sobota, 11 lutego 2012

Deser na sobotnie.. śniadanie?

U mnie w prawdzie nie był w sobotę, ale jestem "obibokiem po sesji egzaminacyjnej"
więc cytując moją mamę na widok zdjęć owego dania "chyba mi się już nudzi".
Pomysł jest oklepany przez różne restauracje, choć takiego smaku jeszcze nie spotkałam.
A czemu na sobotę?
Bo mamy chwile wolnego i więcej niż minute na przygotowanie śniadania, które możemy
zjeść z bliskimi, więc wszystkim na pewno będzie przyjemnie gdy coś ładnie podamy.

Śniadaniowy deser z kiwi i avocado
(1 porcja ok 235 kcal)
  • 180 gram serka homogenizowanego 0%
  • 20 g musli z bakaliami
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 1 kiwi (ok 60 gram po obraniu)
  • 1/2 dojrzałego avocado (ok 30 g po obraniu)
  • mrożone owoce leśne i maliny


Przyrządzenie oczywiście jest bardzo proste.

Zaczynamy od obrania owoców, utarcia ich na "papkę" i wymieszania ze sobą.
Do musli dodajemy otręby.

Następnie warstwa po warstwie nakładamy łyżką serek, na zmianę z owocami i musli z otrębami.
Na samym wierzchu układamy mrożone owoce.



I gotowe, szybko, łatwo , lekko, a efektownie i smacznie :)

Zamiast musli i otrębów polecam do tego otręby granulowane np żurawinowe.


24 komentarze:

  1. piękny! już chyba polecę przygotować takie śniadanie:( tym bardziej że mam w wszystkie składniki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, ta zieleń awokado niesamowicie się komponuje kolorystycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię podobne z owoców jakie akurat są pod ręką ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny, chyba zrobię sobie dzisiaj, co prawda nie na śniadanie :)
    Szkoda tylko, że nigdzie nie mogę znaleźć serka homogenizowanego 0% :P Najmniej to chyba 7 widziałam. A nie widziałam jeszcze podajże coś koło 5, ale miał w składzie skrobię modyfikowaną, a takich nie kupuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale super zdrowe śniadanko. Nie wiem czemu, ale ja jestem przyzwyczajona do jedzenia awokado, jedynie w wersji na słono, więc trudno mi sobie wyobrazić je w słodkim deserze. Nie dowiem się, chyba dopóki nie spróbuję, więc trzeba będzie zrobić :)^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pychota! Takim deserem mogłabym rozpoczynać dzień. :)

      Usuń
  6. No no, po takim śniadaniu to nic tylko zaczynać dzień i zdobywać świat!

    OdpowiedzUsuń
  7. ale za to jaki deser!
    baardzo zacny ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Strasznie mi się podoba, jednak zrezygnowałabym z awokado. Jakoś mi tu nie pasuje. Ale za to ma fajny kolor. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Często robię sobie takie deserki, ale z avocado jeszcze nie próbowałam :) Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oklepane? No proszę Cię, takie pyszności się nigdy nie nudzą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie takie zrobić na jutrzejsze sobotnie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam takie śniadanie .. i od niedawna bardzo podobne zabieram ze sobą do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności, u mnie było to niedzielne śniadanie, ponieważ jest sezon więc użyłaś świeżych malin i jagód, mniammm :) nawet facet nie rozpoznał że zjadł awokado, a normalnie by nie tknął :D A jak pięknie prezentują się warstwy w szklanej salaterce czy kieliszku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam do pracy - kolejna genialna, pyszna i zdrowa propozycja.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.