czwartek, 9 lutego 2012

Cynamonowe walentynki

Dziś był bardzo fajny dzień, mija 5 lat kiedy jestem z moją drugą połową.
W sobotę wylatuję do Szwecji, walentynek niestety razem nie spędzimy,
więc dzisiaj obchodziliśmy podwójny "dzień zakochanych"
Nawet zjadłam kremówkę z tej okazji! ;-)


Jakoś tym samym udzielił mi się serduszkowy nastrój i połączyłam go
ze sprawdzonym przepisem na bardzo proste.. hmm nie zgadniecie.. muffiny!



Muffiny cynamonowo-jabłkowe
(przepis na 12 sztuk)

  • 280 g mąki pszennej
  • 40 g cukru
  • 10 g cukru waniliowego
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajo
  • 25 ml oleju roślinnego
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 50 g śmietany 12%
  • 1 średnie jabłko
  • 20 g rodzynek
  • 20 g kandyzowanej skórki z pomarańczy
  • 2 łyżeczki cynamonu 


Mąkę przesiewamy do miski, następnie dodajemy resztę składników w kolejności suche / płynne.

Jabłko obieramy ze skórki, wydrążamy, kroimy w drobną kostkę, posypujemy cynamonem i rozprowadzamy w cieście

Łyżką nakładamy porcje do foremek (ciasto powinno być gęste).
Ja użyłam gałkownicy do lodów, żeby góra była gładka -
inaczej jak babeczki wyrosną to cynamon w kształcie serduszka rozejdzie
się na różne strony i straci efekt.


Gdy już nałożymy ciasto do foremek - wycinamy ze sztywnego papieru małe serduszko i używamy szablonu do utworzenia cynamonowych serduszek.

Muffinki pieczemy standardowo 30 min w 180 stopniach.



14 komentarzy:

  1. Jadłam z bardzo podobnego przepisu. Są pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję miłej rocznicy!
    Muffiny śliczne! A smaki idealne do zimowej herbatki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne;) takie proste a cieszą oko;)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, to Druga Połowa pewnie niezbyt zadowolona, że osobno spędzicie ten dzień.
    Ale mając pod noskiem takie przysmaki.. pewnie jakoś to przeżyje.
    urocze muffinki ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę skosztować bo wyglądają niezwykle apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Motyw z serduszkiem piękny! nosem wyobraźni czuję jak wspaniale pachną:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinki wyglądają przepysznie :)
    Życzę duuuużo szczęścia na przyszłość w Wasze szczególne święto! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 5 rocznica... zazdroszczę i życzę kolejnych lat razem:):*

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają tak pysznie, że prawie oblizałam ekran!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne! Zakochałam się w brązowych serduszkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszne, tradycyjne połączenie. i te serduszka.. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. podobne smaki dziś u mnie ;) muffiny mogę jesć bez końca ;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.