wtorek, 31 stycznia 2012

Słodkim ziemniakom mówię stanowcze tak!

Musze się przyznać, że jak do tej pory byłam raczej prostolinijna jeśli chodzi o jedzenie,
ale jakoś tak zmotywowana przez bloga odkrywam nowe smaki.
Tak właśnie narodził mi się wczoraj pomysł na sałatkę z kurczakiem, avocado i  batatami.
Jedliście kiedyś słodkie ziemniaki? Jeśli nie, to koniecznie musicie spróbować!
Zakochałam się w nich w Chinach i bardzo tęsknie szczególnie za ich suszoną wersją.



Pikantna sałatka z kurczakiem, avocado i słodkimi ziemniakami
Na średnią porcję:

  • 80 g filetu z piersi kurczaka
  • 1/2 dojrzałego avocado
  • 100 g słodkich ziemniaków
  • garstka pestek z dyni
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 1 ząbek czosnku
  • sól/pieprz
  • sproszkowane chili

Ziemniaki obieramy, kroimy w plastry i gotujemy (ok 6-7 min).

W międzyczasie kurczaka również kroimy i nacieramy solą i sproszkowanym chili.

Ugotowane ziemniaki  też posypujemy chili i razem z kawałkami kurczaka grillujemy.


Wszystko razem z plastrami avocado układamy naprzemiennie.


Do jogurtu dodajemy rozgnieciony czosnek i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Gotowym sosem polewamy sałatkę i posypujemy pestkami z dyni.

16 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, zdecydowanie moje klimaty;)
    Świetny pomysł, narobiłaś mi apetytu, a ja jeszcze śniadania nie jadłam;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujące zestawienie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Awokado i kurczak to świetne połączenie. A batatów muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ohoho:)
    ja nie miałam póki co okazji skosztowania słodkich ziemniaków, ale może.... ?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie widziałam batatów na oczy. Chciałabym ich spróbować, wiele osób się nimi zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. podziel się tą sałatką ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedliśmy;) Pieczone w piekarniku w ćwiartkach - dla mnie bomba:) Nie pamiętam z czym je jadłam... hmm

    Jeśli mogę:

    Zapraszam do wzięcia udziału w badaniach magisterskich. Jeśli nie spełniacie warunków (18-30 rok życia, mieszkający z rodzicami), to może ktoś znajomy pasuje do badania? Dziękuję za wszelką pomoc! Będę wdzięczna za udostępnianie na swojej tablicy:). http://www.facebook.com/events/358503757495487/

    OdpowiedzUsuń
  8. bataty sa przepyszne, swietna salatka (;
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. ! jejku pyszne! tylko skąd ja słodkiego ziemniaka mam wziąć? bo nie widziałam nigdy. byłaś w chinach? zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda smakowicie ;-) Słodkie ziemniaki bez problemu na targu czy każdym większym supermarkecie, przy najmniej u mnie w mieście.

    80g filetu to tak z 1/3 całego fileta zapewnie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam w Japonii babeczki ze słodkich ziemniaków :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Slodkie ziemniaki to jedno z moich ulubionych warzyw. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam kilka razy słodkie ziemniaki w Almie i Delimie, ale jeszcze nigdy się nie skusiłam.
    Ale skoro mówisz, że warto to chyba trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałem te słodkie ziemniaczki dzisiaj w fajnej cenie w Tesco - chyba coś koło 14zł/kg :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepyszne. Uwielbiam bataty!

    OdpowiedzUsuń
  16. teraz widzę, że ten wpis jest z 2012 roku i właśnie sobie uświadomiłam ile już lat mogłam jeść tą cudowną sałatkę. to jest po prostu przepyszne połączenie. jeśli ktoś się waha to polecam się odważyć!!!mogłabym ją jeść codziennie.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.