niedziela, 15 stycznia 2012

Sałatka z tofu i fetą

Za każdym razem, gdy zdarzy mi się coś zamawiać w restauracji,
spędzam pół godziny nad modzeniem co by tutaj spróbować..
zupełna strata czasu - i tak zawsze biorę nieszczęsną sałatkę grecką,
ewentualnie w porywie z kurczakiem.
Tego ostatniego dziś brak, ale postanowiłam spróbować wykorzystać
naturalne tofu, które udało mi się niedawno zdobyć, całkiem zdało egzamin.



Sałatka z tofu w imbirowym sosie z chili i fetą
  • 5 dużych liści sałaty
  • 1/2 średniej czerwonej cebuli
  • 3 łyżki kukurydzy
  • kilka pasków czerwonej papryki
  • 30 g sera feta "light"
  • 100 g naturalnego, twardego tofu
  • 4 łyżki sosu imbirowego z soją i chili (użyłam Tao Tao)
  • + opcjonalnie kilka oliwek

Tofu kroimy w kostkę, delikatnie solimy i zalewamy sosem, przykrywamy folią i odstawiamy do lodówki na ok 2 godziny.


Warzywa dokładnie myjemy, rozdrabniamy i układamy wedle uznania :-)

Przygotowane tofu podpiekamy na patelni bez tłuszczu i wraz fetą dodajemy do sałatki.


Dodatkowo użyłam odrobiny gotowego sosu greckiego do sałatek.

Szybko, łatwo i zdrowo, smacznego!

3 komentarze:

  1. niedługo też zacznę kombinować z tofu! zawsze mam ochotę zamówic takie w panierce ale się nie udawało:) może sama spróbuje? a jak nie to wykorzystam Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka grecka wcale nie jest nieszczęsna :D Ja uwielbiam :> Ciekawa jestem jak smakuje taka sałatka z tofu. Ładnie się prezentuje, ale podejrzewam, że jako istny mięsożerca zażyczyłabym sobie jednak kurczaka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to jest niezły sposób na tofu:)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.