poniedziałek, 16 stycznia 2012

Pomarańczowo-makowe muffiny na owsiance

Tak wiem, że strasznie dużo muffinek tu u mnie..
ale cóż poradzę, że jak się kończą, to tato robi się nerwowy :-)
Dzisiaj jakoś nie miałam weny na buszowanie w książkach
z przepisami, więc tak jakoś eksperymentalnie stworzyłam
"coś z niczego", a raczej z owsianki, otrębów i odrobiny mąki..



Pomarańczowo-makowe muffiny na owsiance
  • 60 g płatków owsianych górskich
  • 40 g otrębów pszennych
  • 150 g mąki pszennej typ 500
  • 1 jajo
  • 40 g cukru + 10 g cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20 ml oleju roślinnego
  • sok z połowy dużej pomarańczy
  • skórka z całej dużej pomarańczy
  • kilka kropel aromatu pomarańczowego
  • 5 łyżeczek maku


    Płatki owsiane gotujemy w 400 ml wody, aż ulegną całkowitemu rozklejeniu.
    Zostawiamy je w garnuszku jeszcze na ok 15 min, aby do końca wchłonęły wodę + lekko się ostudziły

    W między czasie pomarańczę obieramy ze skórki, z połowy wyciskamy sok,
    a drugą połowę.. hmm zjadamy :-)
    Skórkę gotujemy ok 10 minut aż zmięknie, następnie wykrawamy
    możliwie dużo reszty białej części, która została pod nią i kroimy w drobną kostkę.

    Wszystko razem z pozostałymi składnikami łączymy w jednej misce -
    gdyby masa wyszła za rzadka można dodać więcej mąki.


    Pieczemy 30 minut w temperaturze 180 stopni.

    15 komentarzy:

    1. Hej, Twoje muffiny sa kuszące, niestety nie mam do nich formy jak na razie, ale zamierzam kupić. Mogłabyś powiedzieć jaka forma jest najlepsza? Silikonowa czy ta taka zwykła? W jakim sklepie najbardziej się opłaca ją kupić? Widziałam w Duce i ceny dość wysokie..

      OdpowiedzUsuń
    2. Ja najbardziej lubie moje silikonowe pojedyncze foremki, mam też całą blaszkę teflonową na 12 muffinek, ale zdecydowanie zgrabniejsze i łatwiejsze w użyciu i czyszczeniu są te silikonowe.
      Swoje kupiłam za grosze w tesco, ale wiem, że potrafią byc drogie, poszukaj na allegro :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Ja tam nie mam nigdy dość muffinów, piecz je do woli, nie przestanę zaglądać! ;P Podoba mi się ta wersja, na pewno są bardzo syte i nie trzeba dużo wcinać, żeby się nimi nacieszyć! Super :D

      OdpowiedzUsuń
    4. Prezentują się całkiem obiecująco. :) Lekkie, smaczne i... poniekąd świąteczne?

      OdpowiedzUsuń
    5. Wchodzę patrzę, a tu muffiny jak moje dzisiejsze śniadanie :D Pomarańcza i mak to świetne połączenie.

      OdpowiedzUsuń
    6. Zdecydowanie to coś dla mnie! Same tu u Ciebie zdrowe pyszności! Zostaje na dłużej :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Jeszcze nie robiłam muffinów z płatków owsianych, ale myślę, że to najwyższy czas :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Rozumiem tatę, sama mam do nich słabość! :)

      OdpowiedzUsuń
    9. Nie wiedziałam, że można zrobić muffinki na owsiance. Zapowiadają się smakowicie:)

      OdpowiedzUsuń
    10. cudnie to wygląda, a smakuje jeszcze lepiej :)

      OdpowiedzUsuń
    11. O jaaacie, jak się cieszę że tu trafiłam :) Robię jutro muffinki!

      OdpowiedzUsuń
    12. Wyszły pyszne, tylko trochę mokre. Tak ma być, czy zrobiłam coś nie tak?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie wiem jak bardzo mokre, ale tak, muffiny wychodzą dość ciężkie i wilgotne :)

        Usuń

    Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.