czwartek, 26 stycznia 2012

Manhattan?

Pamiętacie takie lody? Jak byłam mała, to były moje ulubione.
Te, które swoją drogą są moim lodowym debiutem, smakują prawie identycznie
z tą różnicą, że są zrobione na jogurcie naturalnym 0%, więc ich konsystencja
przypomina raczej sorbet. (100 gram ok 75 kcal)

(bez maszyny)




Pomarańczowe lody "Manhattan"
  • 500 g jogurtu naturalnego 0% (gęstego)
  • 100 ml mleka
  • 40 ml kremówki
  • 40 g cukru pudru
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • kilka kropel aromatu pomarańczowego


Całość zmiksować na jednolitą masę i przelać do plastikowego, zamykanego pudełka.
Mrozić około 2 godziny, po czym wyjąć i miksować ok 2 minuty.

Miksowanie powtarzać 3-4 razy co 1,5-2 godziny.
Lepszy efekt uzyskamy używając blendera, choć będzie to jeszcze bardziej pracochłonne.

W tym momencie zazdroszczę wszystkim posiadaczom maszyn do lodów :)



To tak apropos upału na dworze :-) dobranoc!

8 komentarzy:

  1. aż mi się lodów zachciało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie ! Uwielbiam lody w każdym wydaniu (szczęście sprzyja lodożercom). Ostatnio pomimo zimowej pory dodałam gałkę do gorącej owsianki i to był strzał w 10 ^^
    Świetny przepis ! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Bosko wygląda ;-). Osobiście jednak bym pokusił się o jogurt grecki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie uwierzysz, aleeee
    kupiłam K. maszynę do lodów już 2 lata temu i nigdy nic w niej nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym kiedyś zjeść takie lody :) muszą być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale tutaj smakołyki serwujesz;)świetne lody,na zdrowie;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.