piątek, 6 stycznia 2012

Makowe bułeczki śmietankowe

"Mój faworyt", tak powiedziała dziś moja wszystko-jedząca, acz wybredna siostra.
Mam nadzieje, że nie dlatego, że akurat były pod ręką jak wróciła głodna z treningu ;-)
Fakt faktem, mak nadaje o tyle charakterystyczny smak bułeczek, że mają coś z drożdżówek.




Makowe bułeczki śmietankowe
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 3/4 szklanki mleka
  • 25 g margaryny śmietankowej
  • 3 duże łyżki śmietany 12%
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki maku
  • 25 g świeżych drożdży (lub 12g suchych)
  • jajko + odrobina mleka do posmarowania bułek 


Mleko podgrzewamy odrobinę, dodajemy cukier i drożdże i robimy rozczyn.

Do mąki dodajemy sól, mak, margarynę, śmietanę oraz wcześniej przygotowany rozczyn i wyrabiamy ciasto.

Po podwojeniu objętości dzielimy je na ok 10 równych części i formujemy bułeczki, które układamy na papierze do pieczenia. Znów pozwalamy im trochę wyrosnąć i dokładnie smarujemy je roztrzepanym z mlekiem jajkiem.

Pieczemy w temperaturze 200 stopni ok 25 minut.



5 komentarzy:

  1. Prześliczne. Kradnę ci przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja kradnę jedną bułeczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie bułeczki! Koniecznie zrobię je w najbliższym czasie ; )

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.