niedziela, 29 stycznia 2012

"Lajtowy" deser

Już od dawna miałam ochotę na jakiś sernik na zimno, lub jego mini wersje,
a że mama ostatnio często robi galaretkę z owocami, to wszystko jakoś zgrało
mi się w ten uroczy i lekki jak chmurka mini deserek.
1 sztuka z sosem to ok 47 kcal - czyli niewiele więcej niż wartość energetyczna 2 łyżeczek cukru, którymi przeciętny Polak słodzi herbatę/kawę ;-)


Mini serniczki na zimno z sosem truskawkowym
(na 12 mini serniczków)
  • 500 g serka homogenizowanego 0%
  • 30g cukru pudru
  • 10 g cukru waniliowego
  • łyżeczka olejku waniliowego
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 60 ml wody
  • 1 galaretka owocowa (u mnie wiśniowa)
  • garść mrożonych owoców leśnych
Na sos:
  • kilka mrożonych truskawek
  • 40 ml wody
  • 1 łyżeczka cukru


Do wykonania będą nam potrzebne silikonowe foremki, inaczej ciężko będzie wyjąć serniczki.

Serek homogenizowany mieszamy z cukrem pudrem, olejkiem i cukrem waniliowym.
W 60 ml wrzątku rozpuszczamy żelatynę (mieszamy do całkowitego rozpuszczenia), wlewamy do serka i znów dokładnie mieszamy.

Nakładamy pierwszą warstwę - 2 łyżki serka, stukamy foremką kilkakrotnie o blat, aby wyrównała się jego powierzchnia i wstawiamy do lodówki na ok 45 min.

W międzyczasie robimy galaretkę - zrobiłam całościowo z 1 paczki (ale użyłam 400 ml wody zamiast 500) i odlałam 3/4 szklanki.

Do odlanej galaretki dodajemy garść owoców leśnych i blenderujemy.

Gdy warstwa serka będzie już stosunkowo zestalona, możemy delikatnie nalewać galaretkę (ok 2 łyżki) do każdej foremki i znów odstawiamy do lodówki.

Trzeba pamiętać, żeby co jakiś czas rozmieszać resztę serka i trzymać go w cieple, aby się nie zestalił.

Gdy galaretka będzie już sztywna nakładamy kolejną warstwę serka i całość chłodzimy ok 3 godziny.


Sos tworzymy blenderując zmrożone truskawki z odrobiną wody i cukru (chyba, że owoce są świeże i słodkie - wtedy nie trzeba).

23 komentarze:

  1. Oj, szalejesz z tymi mrożonymi owocami! :D Aż tęskno do lata ;) Śliczne te mini-serniczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa bombowe!! odgapiam :D w tygodniu zrobię :D ja wiem jak je jeszcze bardziej odchudzić ;D hihi i nie chodzi mi o słodzik! można w lidlu kupić zaprawę do soków!! tak sama chemia, ale te galaretki to też chemia :D
    Idź spać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne!
    Nie omieszkam się ich sprawdzić.
    Kurcze, o tej godzinie takiego smaka sobie narobiłem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaaach! O.O
    Ależ cuda!
    I dlaczego ja nie mam silikonowych foremek :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Raany. Muszę, muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ładnie się prezentuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie! I kto powiedział, że podczas diety trzeba cierpieć? :>

    OdpowiedzUsuń
  8. MMM pyszności, chętnie skorzystam z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czyli zamiast cukru do kawy lepiej nałożyć sobie serniczek obok- na talerzyk. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ale fajnie że trafiłam na Twój blog!uwielbiam takie lekkie przepisy!!! z pewnością wypróbuję!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pysznie wyglądają i jeszcze tak mało mają kaloriii - nic tylko zrobić i zjeść;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie apetyczne 'chudziutkie' maleństwa:-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie cudeńka! :) też je chętnie zrobię w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. hihi ;] po prostu cudeńka!
    naprawdę, bajeczny deserek ;]

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne! Jeszcze nigdy nie robiłam serniczków (ani sernika) na zimno; zawsze pozostawałam tradycjonalistką. Ale może czas wreszcie się skusić? ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. will someone please tell me which language this is so i can plug this into google translator and make me some of that? sharlalee@ymail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię tego typu deserki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile kalorii m taki serniczek ?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.