piątek, 13 stycznia 2012

Jabłkowe muffiny z otrębami

Strasznie często wracam do tego przepisu, który stworzyłam 
modyfikując pewien znaleziony na opakowaniu otrębów pszennych.
To są chyba jedne z możliwie najlżejszych muffinów, jakie można wyprodukować.
Jeśli podzielić całe ciasto na 12 muffinkowych foremek - 1 babeczka będzie miała ok 110 kcal.
Dodatkowo są bardzo proste i szybkie w produkcji - gdyby nie trzeba było obierać jabłek,
ich przygotowanie zajęłoby może 2 minuty :-)



Jabłkowe muffiny z otrębami
  • 170 g mąki pszennej typ 500
  • 30 g otrębów pszennych
  • 20 g płatków owsianych
  • 40 g cukru
  • 20 ml oleju roślinnego
  • 280 g startego jabłka
  • 1 jajo
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 40 ml mleka + 40 ml śmietany 12%
  • 40 g rodzynek lub innych bakalii

Jabłka obieramy i trzemy na dużych oczkach tarki.
Wszystkie składniki  mieszamy w jednej misce.

Jest to dość uniwersalny przepis - często zamieniam dodatkowo kolejne 20 g mąki na 20 g otrębów - mogą być odrobinę mniej wyrośnięte, ale niekoniecznie.



Dowolność również mamy w bakaliach - często dodaje też skórkę pomarańczową lub posiekane orzechy włoskie - co kto lubi i akurat ma pod ręką :-)

Pieczemy w temp 180 stopni ok 30 minut.



Przy okazji zapraszam wszystkich - szczególnie tych, którzy nie mogą obserwować mojego bloga przy usłudze bloggera - do polubienia mojej strony na fejsbuku TU
Nie, żebym znalazła już sobie jakieś pokaźne grono fanów - ale to dość wygodna forma obserwacji nowych wpisów, więc zachęcam :-)

18 komentarzy:

  1. Smakowite muffiny! Zjadłabym takie na śniadanko do kubka Inki :) A gdzie udało Ci się kupić takie ładne foremki? Ja ostatnio w Rossmannie widziałam tanio właśnie silikonowe, ale kolory były nieapetyczne :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie wyrośnięte:) Muszą pięknie pachnieć i cudownie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam muffiny!:D Aż się głodna zrobiłam kurcze bladee

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne wyszły. Jabłkowych jeszcze nie piekłam, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie, że mają i płatki owsiane i otręby, bardzo bym je polubiła:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam muffiny, jabłkowe również :) tej wersji jeszcze nie znam, upiekę w niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki, są naprawde pyszne!:)

    @Sara - miałam kiedyś szczęście natrafić na ostatnią paczuszkę (za 10 zł!) w Tesco, ale już nigdy potem się nie pokazały, bo chciałam dokupić :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszą być naprawdę pyszne. Mam ochotę na coś z jabłkami... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę koniecznie takie wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyglądają pysznie i pewnie równie dobrze smakują ^^

      Usuń
  10. wooow, nie wiem czy ich jutro nie zrobię, gdy zmodyfikuję to prawie dukan nie nakrzyczy;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brakuje tyko banerka akcji. Czekam na niego, wtedy zaakceptuję wpis:D

    OdpowiedzUsuń
  12. jak mam odmierzyć 280 g startego jabłka???

    OdpowiedzUsuń
  13. A co można dać zamiennie do cukru ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Upiekłam bez cukru i oleju, ale za to dodałam 3-4 małe jabłka :) Przepis kapitalny , babeczki wyrosły piękne bez tych dwóch składników !
    Polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wypróbuję z pewnością. Ja do takich wypieków nie obieram jabłek tylko scieram ze skórką- szybciej i zdrowiej a równie pysznie...

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.