poniedziałek, 23 stycznia 2012

Czy ja czuje nadchodzący tłusty czwartek?

I tak właśnie rozwiązuje się sprawa reszty drożdżowego ciasta 
z przepisu na drożdżowiec z niespodzianką

Po ostatnim totalnie lekkim przepisie - teraz zdecydowanie propozycja
na nadchodzący tłusty czwartek, który ja np świętuję małym wyzwaniem z przyjaciółką
czyli "kto zje więcej pączków".. nie chcecie wiedzieć do jakiej liczby (już dawno nie cyfry)
dobiłyśmy ostatnim razem.. no ale w końcu ten piękny dzień jest tylko raz w roku ;-)
Tym razem jednakże spędzę go w Szwecji u mojej siostry, ale może razem coś ehm...
ehm... muszę użyć tego słowa.. USMAŻYMY. 
Chociaż myślę że postaram się dla Was o wersje light :)


Drożdżówki z czekoladą

Na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 2 jaja
  • 35 g świeżych drożdży
  • pół szklanki ciepłego mleka
  • 50 g cukru
  • 50 g margaryny lub masła
  • 10 g cukru waniliowego
Nadzienie:
  • 1,5 tabliczki czekolady mlecznej
  • 100 g rodzynek 



Ja tak jak już wspomniałam, zrobiłam drożdżówki tylko z części ciasta, ale tutaj podaje składniki na całość - z przepisu wyjdzie ok 12 drożdżówek (zmniejszyłam ilość cukru ze względu na czekoladę).

Ciasto wyrabiamy tak jak TU

Gdy wyrośnie, rozwałkowujemy je na nieduży placek, na który sypiemy posiekaną w drobną kostkę czekoladę oraz rodzynki, następnie ugniatamy przez chwile ciasto tak, aby kawałki w miarę równo rozłożyły się w całym cieście.

Następnie całość rozwałkowujemy na placek grubości ok 2 cm i szklanką wycinamy placuszki, które układamy na wcześniej przygotowanej blaszce z papierem do pieczenia.


Przykrywamy je ściereczką i pozwalamy wyrastać jeszcze ok 30 minut.

Pieczemy w 180'C przez 15 minut. Najlepsze są na ciepło.


Smacznego łasuchy! :)

17 komentarzy:

  1. Fajne buły do mleka! :D takie z nich "niedietetyczne fanaberie" ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, do porannego kakao jak znalazł <3

      Usuń
  2. Ta wypływająca czekolada działa na mnie jak magnes. Muszę upiec drożdżówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha;) Te kawałki czekolady bardzo kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszna jest ta zatopiona w cieście czekolada.
    a ja jestem strasznie ciekawa tych pączkowych wyzwań;-))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, buła wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bułeczki ekstra! Chyba będę zmuszona je zrobić, bo uwielbiam ciasto drożdżowe i ubóstwiam czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha, uwielbiam drożdżówki z każdym nadzieniem. A z czekoladą idealnie pasuje do kawy!

    OdpowiedzUsuń
  8. ja o tłustym czwartku zawsze przypominam sobie dopiero kiedy wychodzę z domu i widzę kolejkę do piekarni. Co więcej robię bojkot i robię sobie wtedy dzień naleśnika, bo pączków nie znoszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj naszła mnie ochota na drożdżówkę. Jak to ja, w nocy, upiekłam. Dzisiaj patrzę, a tu nie tylko ja poczułam potrzebę drożdży. :)
    Takie z czekoladą to musi być coś. Coś pysznego rzecz jasna! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. drożdżówki muszą być wspaniałe! a u mnie babcia zrobiła swoje najlepsze ciasto drożdżowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z czekoladą:)! Już mam ochotę na takę drożdżówkę:)!

    OdpowiedzUsuń
  12. Babeczki wyglądają mniamuśnie! :)
    No tak nasz 'rekord' był dużo większy niż jedna cyfra ;D Spokojnie słonko, nie martw się, odbijemy sobie po Twoim powrocie z Szwecji i moim powrocie z Wisły :D Oj będzie ładny tłusty hm...poniedziałek xD
    ALE! Challenge accepted!

    OdpowiedzUsuń
  13. Człowieku! Odmówiłam sobie słodyczy a ty bombardujesz mnie drożdżówkami z czekoladą? Nie ma mocnych, idę piec. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne drożdżóweczki. Ciekawa jestem ile tych pączków pożarłyście :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne te beluczki!! Po pracy zrobilam niespodzianke mlodszemu bratu i upieklam je - zadowolenie jego po zjedzonych paru buleczek - bezcenne ;)) Pieczcie dziewczyny (i chlopaki ) te buleczki bo niebo w gebie!! ;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.