sobota, 7 stycznia 2012

Ciasteczka owsiane

Pomijając kaloryczność ciasteczek owsianych, 
nie można im odmówić wielu pozytywnych aspektów, 
także pozwolę sobie je tu zamieścić. 
Dawno ich nie robiłam, a dziwne bo zawsze znikają w zastraszającym tempie :-)
Z przepisu wychodzi 18 ciastek, każde ok 100 kcal.


Ciasteczka owsiane
  • 150g płatków owsianych górskich
  • 20 g otrębów pszennych
  • 30 g mąki żytniej razowej
  • 15 g mąki pszennej
  • 20 g wiórek kokosowych
  • 70 g rodzynek
  • 30 g suszonej żurawiny
  • 25 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 20 g nasion słonecznika
  • 30 g margaryny śmietankowej
  • 35 g melasy + 30 g cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Produkcja ciasteczek owsianych jest równie prosta jak większości muffinów,
wrzucamy wszystko do jednej miski i dokładnie łączymy składniki.

Jednakże w tym przypadku jest to troche "brudna robota".
Porcje składników, które ciężko nazwać "ciastem" wybieramy łyżką
i ściskamy w dłoniach formując kulki, które następnie spłaszczamy
i delikatnie przenosimy na blaszkę z papierem do pieczenia.

Ciasteczka pieczemy w 190 stopniach przez 10 min, po czym kolejne 3 minuty
przy włączonym termoobiegu.




Smacznego!

16 komentarzy:

  1. Smakowite! Jedno ciasteczko rzeczywiście dość kaloryczne, ale za to czego ono w sobie nie ma! Bakaliowe królestwo w każdej sztuce! :D
    Tak na marginesie Agato - może powinnaś sobie zmienić strefę czasową w ustawieniach, chyba, że nadajesz gdzieś w drugiej strony kuli ziemskiej, to przepraszam! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, trafna uwaga! :) Jakbys mnie o to zapytala 4 miesiące temu, to powiedzialabym tak i owszem, calkiem na drugim końcu świata i przesłała serdeczne pozdrowienia z Chin, ale już niestety nie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę! To chyba tak podświadomie jeszcze gdzieś tam w Azji zostałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię owsiane, ale ze tylko startym jabłkiem, rodzynkami +biała czekoladaaaa na wierzch lub do zagryzania *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. owsiane są najpyszniejsze, szczególnie gdy się nie myśli o kaloriach.:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak się myśli to też najpyszniejsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. kaloryczne faktycznie nieco są, ale i tak nie ma porównania do sklepowych ciastek. Do tego zdrowe i smaczne - same plusy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm...
    dawno nie jadłam.
    ależ bym sobie pochrupała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie jadłam owsianych, muszę zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. hej! Robiliśmy kiedyś podobny eksperyment w kuchni - przepis leży gdzieś w szufladzie ale nie było w nim margaryny tylko sok jabłkowy, on wiązał składniki :) Robiliśmy je tylko raz ponieważ beznadziejnie się spaliły w naszym gazowym piekarniku! Tobie też trochę spiekły się doły - znaleźliśmy na to sposób przy pieczeniu muffinek - wzięliśmy blaszkę do biszkopta z wysokimi bokami, nie przypaliły się spody a przy pieczeniu na czarnej z niskimi bokami spody były jak węgiel! Tak samo udało nam się "oszukać" piekarnik czy kruchych cieniutkich ciasteczkach! Tak czy siak - może się uda! :) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam te ciastka, ale nie spełniły moich oczekiwań, typowo owsiane, aż za bardzo. Takie typowe zdrowe ciasteczka, które mogą przełknąć tylko te osoby, które przyzwyczajone są do zdrowego odzywiania i nie pamiętają już smaku słodkich i smacznych ciastek. Ja podziękowałam, jadłam o wiele lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje gusta, u mnie zawsze znikają w ciągu jednego popołudnia i to głównie pochłaniane przez tych, którzy nie są na żadnej diecie :) Ale dzięki, że spróbowałaś i wyraziłaś opinię!

      Usuń
  12. Szukałem jakiego fajnego przepisu na ciasteczka owsiane.
    Mam nadzieję, że spełni on moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  13. proszę mi powiedzieć, ile należy dać melasy żeby zastąpić dajmy na to łyżkę cukru?

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.