sobota, 21 stycznia 2012

Ananasowe ciasto bez dodatku mąki i tłuszczu

Kiedy mówiłam, że jabłkowe muffiny z otrębami, to niskokaloryczna przyjemność
- tak miałam racje, ale TO jest super-niskokaloryczna super-przyjemność ;-)
Jeśli ktoś jeszcze nie przygotował ciasta na dzień babci - polecam,
szczególnie jeśli któraś z waszych babć boryka się z cukrzycą.
Całe ciasto, które zrobiłam ma ok 1200 kalorii i ok 110 kcal w 100 gramach.


Ananasowe ciasto bez dodatku mąki i tłuszczu
  • 250 g chudego twarogu
  • 250 g gęstego serka homogenizowanego 0%
  • 50 g kaszy manny
  • 3 jajka
  • 40 g cukru
  • 10 g cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • Puszka ananasów w syropie (syrop też będzie potrzebny)
  • Garść jagód lub wiśni
  • 50 ml wody
  • 2 łyżeczki żelatyny
Łatwe, tanie, szybkie, niskokaloryczne.. czego chcieć więcej :-)

Obydwa serki, jajka, cukier, proszek do pieczenia i kaszę mannę miksujemy na gładką masę, którą następnie wylewamy do wyłożonej papierem lub natłuszczonej, okrągłej formy.

Na wierzchu delikatnie układamy odsączone plastry ananasa, a pomiędzy nimi jagody lub wiśnie.


Całość pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 50 minut.


Po wyjęciu ciasto musi całkowicie ostygnąć.
W między czasie odmierzamy 150 ml soku ananasowego z puszki i dodajemy 50 ml wody.
Sok podgrzewamy i intensywnie mieszając rozpuszczamy w nim 2 łyżeczki żelatyny.


Gdy ciasto ostygnie, pędzelkiem nakładamy cienką warstwę soku z żelatyną i wstawiamy do lodówki na ok 30 minut. Pu upływie tego czasu wylewamy resztę galaretki na ciasto i odstawiamy do całkowitego zastygnięcia.

58 komentarzy:

  1. O, jaki ciekawy przepis! :D Bardzo ładnie się prezentuje takie ciacho z cienką warstwą galaretki! Chętnie bym spróbowała :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy, ciekawy przepis... Nie wiedziałam, że da się nawet zdrobić takie ciasto. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasto! Chociaż przepadam za świeżym ananasem to w cieście i ten zniosę :)
    Podoba mi się taka niskokaloryczna słodkość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi sie podoba ta idea;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawe:) będziemy zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wygląda z tą glazurą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam niskokaloryczne desery, nie ma nic lepszego niż słodki deser jedzony ze spokojnym sumieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto odchudzone, ananas jak wiemy, zawiera szeroko znane ujemne kalorie...nic tylko grzeszyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne i niskokaloryczne. Czego więcej można by chcieć? :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ananasy można zastąpić jakimiś innymi owocami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej :-) Myśle, że równie pyszny byłby z owocami sezonowymi np jagody, maliny czy truskawki.
      Tak na prawde można użyć wszystkich owoców, poza kiwi, ponieważ nie zetnie się nam galaretka.

      No i oczywiscie banan i avocado już nie będą takie "lekkie" ;-)

      Usuń
  11. Dziś zrobiłam owe ciacho sernikowo- kaszkowe. Dałam świeżego ananasa, malinki, a na koniec jedynie pomyrdałam by wypełniło kratery galaretką cytrynową. BOSKIEEEE, choć ananas zrobił się troszku gorzkawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie był słodki - może dlatego, że z puszki :) Ogromnie mi miło, że wykorzystałaś przepis, a jeszcze milej, że smakowało :)

      Usuń
  12. Ananasowy lekki wypas! :D

    Dobre!

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas bylo z bananami i serek waniliowy, wyszlo pycha, poszlo jeszcze cieple i nawet nie zdazylam z zadna galaretka:) czekam na nastepne Twoje pomysly:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pycha!
    Moje ciacho miało jeszcze mniej kalorii, bo dałam tylko 2 jajka, zamiast cukru słodzik do pieczenia a do galaretki nie doczekało, bo zostało zjedzone jeszcze na ciepło :)
    Rewelka.
    Po zjedzeniu zrobiłam od razu następne, żeby na drugi dzień było.
    Więcej takich przepisów i życie będzie piękne.

    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis jest bardzo kuszący i na pewno jutro zrobię tylko mam pytanie- można zastąpić cukier cukrem brązowym albo najlpiej słodzikiem (jeśli tak to ile?) i czy można zrezygnować z cukru waniliowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o cukier brązowy to oczywiście, że tak - w tej samej proporcji. Słodzików nie poleca się do pieczenia (są szkodliwe), jeśli jednak się zdecydujesz, to byłoby około 8-10 tabletek rozpuszczonych w odrobinie wody, niestety nie wiem ile potrzeba by słodzika w proszku lub w płynie.
      Z cukru waniliowego można zrezygnować lub np zastąpić aromatem.

      Usuń
    2. zamiast cukru polecam fruktoze, niski index glikemiczny i samo zdrowie.Moze ktos wie, czym zastapic kaszke? W ojej diecie nie wolno bialej maki, oczyszczonej kaszy etc

      Usuń
    3. kasze manna zastąpiłam kaszką kukurydzianą , która nie zawiera glutenu . wyszło PRZEPYSZNIE ! polecam i pozdrawiam ;)

      Usuń
    4. Ja nie polecam fruktozy, może i ma mniejszy indeks glikemiczny ale jest niezdrowa. Już zdrowszy jest słodzik albo ksylitol.

      Usuń
    5. ja kaszke zastąpiłam płatkami owsianymi.. Ciasto super!

      Usuń
  16. Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Produkty zakupiłam i biorę się za pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  17. chyba się skuszę;p
    jaki obłędny przepis na coś smakowitego;D

    OdpowiedzUsuń
  18. przepysznie wyglada napewno wkrotce sprobuje

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda znakomicie :) Mam pytanie, ile mniej więcej wychodzi z tego przepisu kawałków, i jak duże one są? (bo wagi to chyba pani nie pamieta ;))

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam,
    a czy można zastąpić serek homogenizowany 0% zwykłym serkiem homogenizowanym owocowym ileś tam procentowym? Bo niestety w mojej mieścince nie znajde takiego 0% :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można, ale myśle, że lepie pasowałby jakiś neutralny smak np waniliowy lub śmietankowy :)

      Usuń
  22. kupiłam waniliowy, zobaczymy co mi z tego wyjdzie :) mam nadzieje, że będzie pycha, bo mam smaka na slodkie a tu dieta hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasto wygląda cudnie, pewnie też tak smakuje, muszę wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto w smaku jest bardzo dobre ale niestety wizualnie wyszło mi średnio. Anananasy utopiły mi się w cieście. Pewnie dlatego, że serek homogenizowany, którego użyłam, nie był zbyt gęsty. A może za mało kaszki dodałam... Ale i tak jest dobre :) I co najważniejsze - niskokaloryczne.

    OdpowiedzUsuń
  25. Coz....złodziejstwo sie szerzy.Polecam poroznac daty http://blogi.szafa.pl/asarielka/post/8415-mega-dietetyczne-ciasto-ananasowe-pycha

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasto pyszne :D cukier zastapilam miodkiem i chyba dalam go za malo ale i tak wyszedl cudowny ,z pewnoscia bede tu zagladac bo masz bardzo ciekawe pomysly. Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie piekę... :) zapowiada się wspaniale.
    Pani Agato, faktycznie ktoś bezczelnie ukradł Pani przepis :( nawet informacje nt. kaloryczności są żywcem z Pani opisu. (w nawiązaniu do postu jednego z Pani czytelników z 19 listopada)

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam wiem że to pytanie już było ale nie wyświetla mi się odpowiedź nie wiem dlaczego Otóż chodzi mi o to jakim produktem można zastąpić kaszkę? I czy można zamiast serka twarogowego dodać po prostu podwójną ilość serka homogenizowanego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek homogenizowany niestety dość mocno odbiega konsystencją od twarogu - ciasto na pewno będzie miało inną konsystencję, ale powinno się zapiec i nie rozlecieć ;-) ale podwójna porcja serka homo wymagałaby również większej ilości jajek. Kaszkę można zastąpić mąką ziemniaczaną.

      Usuń
  29. Witam, ciasto wyszło super, ja kaszę manną zastąpiłam kaszką kukurydzianą. Mam tylko pytanie natury technicznej, jaką formę Pani użyła, chodzi mi o średnicę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało! Użyłam formy o średnicy 24 cm :-)

      Usuń
  30. Czy kaszę należało gotować? bo zrobiłam wszystko zgodnie z przepisem i widocznie nie domyslilam sie że te kaszę najpierw trzeba ugotowac bo podałam właśnie gościom ciasto wyglądające jak parmezan i o tej samej twardości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Nie wiem dlaczego nie wyszło :( oczywiście kaszę należało dodać na surowo, bez gotowania, aby podczas pieczenia wchłonęła wodę dzięki czemu ciasto ma stałą konsystencje. Natomiast zauważam, że kilku osobom zarówno to ciasto jak i jego pomarańczowy odpowiednik nie do końca się udały, a kasza nie spełniła swojej funkcji (podczas gdy wiem, że wielu innym czytelnikom i mnie samej też - wszystko wychodzi ok) - wydaje mi się, że może to być wina rodzaju kaszy - choć od zawsze używamy z mama kaszy manny do wszystkich serników i nie zwracamy uwagi na to czy jest to kasza błyskawiczna, czy troszkę grubsza.. Na prawdę ciężko mi wytłumaczyć efekt, który uzyskalas, mam nadzieję że kolejne wypieki będą bardziej udane!

      Usuń
  31. właśnie siedzi w piekarniku :) dam znać jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszło bardzo dobre :)

      Usuń
  32. Ciasto powinno mieć nazwę "Niebo w gębie" ;) przepyszne, lekkie, słodkie pomimo niewielkiej ilości cukru, ma tylko jedną wadę - szybko znika ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziś po raz pierwszy zrobiłam to ciasto - wyszło niesamowite. Niewiarygodne, że wystarczy tak niewielka ilość cukru. I ten zapach pieczonego sera unoszący się w powietrzu...Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam :-) Upiekłam wczoraj tego serniczka i ...całkiem smaczny! Trochę płaski bo piekłam w tortownicy o średnicy ok 26 cm ale za to mam optycznie większe kawałki do zjedzenia :-)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Lidka

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy z dwóch jajek też by wyszło, gdybym dodała np. łyżke więcej proszku do pieczenia albo budyń czy galaretkę?

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciasto jest rewelacyjne! Ja pominęłam ananasy i polałam gorzką czekoladą i wyszedł pyszny serniczek:) Na prostokątną blachę zrobiłam z potrójnej porcji i dałam 7 jajek. Nie wiem czy dojedzie na wigilię ;) Pozdrawiam i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, mam pytanie, dopiero raczkuję w kategorii wypieków z serem. Czy chudy twaróg powinien być mielony - tak jak na sernik; czy może być to kostka twarogu, coś typu "klinek"?

    OdpowiedzUsuń
  38. Od pewnego czasu jest pani moim kulinarnym guru!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Zrobiłam, zjadłam i się zachwycam !!! :) super

    OdpowiedzUsuń
  40. Jaki byłby czas zapiekania ciasta jeśli zrobiłabym go z 2 porcji? Planuję zrobić mały prezent mamie tylko, że jesteśmy liczną rodzinką (10 osób) i czuje, że jedna porcja mogłaby nie wystarczyć, żeby nam dogodzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy na jakiej blaszce :-) jeżeli tylko powierzchniowo większa, a wysokość będzie ta sama, to czas pieczenia się nie zmieni :-)
      Jeżeli natomiast forma podobnej wielkości a ciasto wyższe - wtedy warto dodać 10-15 minut

      Usuń
    2. Dziękuje za wskazówkę, wielkość formy pozostaje ta sama :) Napisze jak wyszło!

      Usuń
  41. Mam pytanie, na jaką formę jest powyższy przepis? Ile cm średnicy? Będę wdzięczna za odpowiedź, bo bardzo chciałabym wykorzystać ten przepis! :))

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.