sobota, 10 grudnia 2011

Muffiny serowe

Najnowszy ulubiony wypiek mojego taty.
Muffiny serowe, dość proste, całkiem szybko się je robi.
W środku przez serek są dość wilgotne, można je również piec z dodatkiem owoców.
Wartość energetyczna:  ok 270 kcal/100 g

Przepis dzieli się na dwie części.
 I. Składniki na ciasto:
  • 350 g mąki pszennej
  • 65 g cukru
  • 10 g cukru waniliowego
  • 40 g masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • Pół na pół mleko/śmietana - 150 g
  • 1 całe jajko oraz białko z drugiego jaja
II. Nadzienie:
  • Żółtko jaja
  • 10 g cukru
  • 15g cukru waniliowego
  • 250 g sera - Ja używam pół na pół odtłuszczony serek homogenizowany, najlepiej dość gęsty i chudy twaróg. Jeśli użyjemy samego serka homogenizowanego lub innego kremowego serka, prawdopodobnie nadzienie całkowicie wchłonie się w ciasto podczas pieczenia.

Wszystkie suche składniki mieszamy w misce, następnie dodajemy roztopione masło, mleko ze śmietaną oraz jajka. Wszystko razem mieszamy łyżką, aż do otrzymania gładkiej masy, która nie powinna być lejąca się, raczej trzeba "pomóc jej odkleić się z łyżki".

Do osobnej miseczki wrzucamy żółtko, oba serki, cukier (można też dodać dowolny olejek zapachowy, dosłownie 2 kropelki). Mieszamy, aż pozostaną tylko małe grudki twarogu, a całość się połączy.



Ciasto powinniśmy podzielić na oko na 2 części, jedna troszke większa od drugiej.
Do foremek nakładany po 1 sporej łyżce ciasta (tak aby przykryło całe dno).


Następnie nakładamy po 1 pełnej małej łyżeczce serka na środek ciasta


Reszte ciasta musimy tak podzielić, abyśmy mogli położyć po jeszcze jednej łyżce ciasta na serek (staramy się je delikatnie rozłożyć, żeby serek za bardzo nie uciekał na boki).
Następnie możemy na wierzch położyć trochę kandyzowanej skórki z pomarańczy dla ozdoby :-)

Pieczemy ok 25 minut  w temperaturze 180 'C, a potem na 2 minutki możemy włączyć nawiew, żeby się zarumieniły.



Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Mniam :) przepysznie wyglądają te muffiny! Z przyjemnością skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow!Takich muffin nie widziałam...jutro robię, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłabym już teraz, ale niestety brakuje mi masła ;) Będą jutro!

    OdpowiedzUsuń
  4. próbowałam wielu Twoich przepisów i wszystkie wychodziły super, a z tych muffinek wyszedł niestety zakalec :( nie miałam serka homogenizowanego, użyłam tylko twarogu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takim nadzienie - miodzio w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za przepis. Zabieram sie za wypieki.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.