sobota, 17 grudnia 2011

Koktajl szarlotkowy

Nic nie poradzę na to, że jestem fanką połączenia jabłek 
i cynamonu pod każdą postacią..
Dodatkowo tego lata popadłam w wielką miłość do koktajlu truskawkowego 
i od tamtej pory miksuje wszystko co popadnie. 
Szybki, prosty, zdrowy i niskokaloryczny deser.
Przepis na ok 450 ml koktajlu - ok 60 kcal w 100 ml




Koktajl szarlotkowy
  • Pół banana
  • Pół dużego jabłka
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • Szczypta kardamonu
  • 1 herbatnik
  • 250 ml jogurtu pitnego 0%
  • 40 ml mleka
  • 1 tabletka słodzika lub 1g słodzika w proszku

Jabłko i banana obieramy i ucieramy na tarce na papkę.
Podpiekamy lekko na patelni z miodem i cynamonem i odstawiamy do ostygnięcia.

Gdy owoce się schłodzą dodajemy je do jogurtu i mleka, posypujemy kardamonem i dodajemy słodzik (jeśli mamy słodzik w tabletkach należy rozpuścić go w odrobinie wrzątku).

Na wierzch kruszymy kawałki herbatników, wszystko razem blenderujemy.



10 komentarzy:

  1. Lubię takie szarlotkowe smaki. Twój koktajl musiał dobrze smakować.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniale podany.
    klimatyczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być niesamowity w smaku. My ostatnio robimy bananowe, ale jakby tak spróbować z jabłkiem? Ciekawe, zapisuje do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm! ale tu u Ciebie dietowo i smakowicie zarazem - coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie koktajle. Wygląda wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być pyszny! Fantastyczny pomysł - dobrze, że do Ciebie trafiałam, teraz będę go mogła zrobić!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozpłynęłam się na widok składników, to musi być przepyszne. Zadowolę się póki co czekoladą, bo kupiłam właśnie jabłkowo-cynamonową. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsze zdjęcie chyba najbardziej mi się podoba, ma klimacik! :D Poproszę porcję takiego koktajlu i do tego miły ciepły kocyk! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko fajnie, ale po co ten słodzik? przecież to wszystko jest już słodkie ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypróbowałam! Genialny! Trochę go zmodyfikowałam i nie dodałam słodzika tylko sam miód. Twój blog jest bardzo inspirujący! Dania wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.