czwartek, 29 grudnia 2011

Koktajl avocado-kiwi

Taki mały krok w stronę lata.
Jak dobrze, że jestem szczęśliwą właścicielką blendera :)




Koktajl avocado-kiwi

  • 200 g jogurtu/kefiru 0%
  • 60 g avocado (1/2 całego owocu)
  • 1 duże kiwi
  • 1/2 obranego jabłka
  • 1/2 średniego banan
  • 1 tabletka słodzika rozpuszczona w 50 ml ciepłej wody (opcjonalnie, można w zamian użyć łyżeczki miodu lub cukru)



Jak to z koktajlami bywa, nie muszę zbyt wiele tłumaczyć - owoce myjemy, obieramy, kroimy na drobniejsze kawałki i wrzucamy do naczynia.
Dodajemy  jogurt/kefir oraz wodę z rozpuszczonym słodzikiem i blenderujemy do otrzymania jednolitej konsystencji.



12 komentarzy:

  1. a jaki blender dostałaś? ja bardzo bym chciała dostać!! a koktajl cudowny!! i pewnie mega smaczny

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałam blender Clatronic, taki o http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-agd/6433/clatronic-um-3284.jpg

    Bardzo fajny, chociaz używalam narazie 3 razy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sobotę na pewno stworzę, tylko kupię potrzebne składniki. Mniam, pychota :) Ja się zapatruje na to by kupić sobie teraz sokowirówke :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ps. Pamiętaj o tym, ze koktajl z kiwi należy wypić od razu, po kilku-kilkunastu minutach gorzknieje. Kiedyś chciałam sobie zostawić na później i niestety... ale była reszta po prostu do wylania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przecudownie i bardzo apetycznie ten koktajl! Przepiękne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Blender to bardzo dobra rzecz w kuchni. Ja też dzisiaj go użyłam - na obiad była papka paprykowa, a na deser koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mi w tym roku też dostałam na mikołaja blender ale zupełnie przypadkiem, bo miał być mikser,ale mikołaj się pomylił i jest blender! na początku pomyślałam na co mi blender, ale teraz produkuje prawie codziennie koktajle, są pycha, a twój przepis też wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. ale słodzik? to ma chyba więcej cukru niż normalny cukier... (wiem, że jakoś nieskładnie, ale każdy wie, o co chodzi ;d)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że masz na myśli "To jest tak słodkie, że nie trzeba słodzić" - jeśli tak to niestety tak nie jest, kiwi sprawia, że koktajl jest dość kwaśny, a sam banan, którego nie jest zbyt wiele nie wystarcza, żeby koktajl był słodki.
      Natomiast jeśli jednak co innego masz na myśli - to oczywiście słodzik nie ma "cukru" tzn w 1 tabletce zawiera dosłownie śladowe ilości węglowodanów.
      Oczywiście nie namawiam nikogo do używania sztucznych środków słodzących :)

      Usuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz, wszystkie Wasze uwagi są dla mnie ważne.